Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Badbyxor med blöja?

Skrivet av M
Hej!

Vi ska åka till Mallorca i maj. Vår son kommer då att vara 20 månader. Vad bör han ha på sig då han badar i pool? T-shirt och badbyxor? Finns det särskilda "blöjbadbyxor"? Vart köper man såna? Vi bor i Stockholm. Finns det solkräm för så små barn som håller någotsånär vid bad (förstår att man måste smörja ofta dock!)?
Svar på tråden: Badbyxor med blöja?

blöjbyxor

Skrivet av  Mrs Anderson med Matilda
för bad finns iaf på COOP. Jag skulle nog inte köpa såna då det blir dyrt i längden. Man kanske badar ett par gånger om dagen och man måste ju ha en ny varje gång.
köp med dig 2 par badbyxor istället.
om du är rädd att ditt barn ska bajsa så kan jag bara säga vad min dotters simlärare sade när vi gick på babysim och det var att oftast bajsar inte barn när de badar för de är för mycket att titta på/göra just då.

i pool skulle jag nog ha badbyxor och en t-shirt på honom.

angående solkräm så är det bästa rådet att gå och fråga på apoteket, de har ju koll på sånt.
 

Låter som du har bra koll...

Skrivet av  jennifer
på vad han ska ha på sig! Jag rekommenderar solhatt också. Apoteket har jättebra solkrämer för barn, hög solfaktor som sitter ordentligt. Fråga efter kräm med fysikaliskt skydd. Vi köpte våra badbrallor på Babyland.

Trevlig resa!
 

rekomenderar babyland

Skrivet av  Afrodite me Luna
dom har en badbyxa som heter Aquanappies. E som ett par badbyxor men som har en sorts plast mellan dom två yttertygen så den håller in en eventuell olycka.
Sedan när vi varit utomlands med Lillan så har vi använt
Barn Sollotion faktor 16 oparfymerad (ACO HUD) finns även som faktor 25. Vi har använt efter väder, vind o klädsel. Finns jättebra solskyddskläder o köpa oxå, som går bra o bada i oxå.
vad gäller sollotion så var faktiskt så att nr 16 blev vår favorit över 25an. 16 ansåg vi höll bättre även om 25an var bra den med, men 16 var suverän. vi smörjde in lite oftare istället o var änne mer noga med täckande kläder o hålla lillan i skuggan. Och efter samtal med BVC så tyckte även dom att det var smart att använda 16 om det räckte, eftersom mängden kemikalier än starkare ju högre faktor, så man skall inte heller i onödan använda en högre faktor än nödvändigt. I allafall vad gäller vissa märken.
 

Artiklar från Familjeliv