Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är man?

Skrivet av Frågvis!
OM man fantiserar om sex, med eller utan partners är man otrogen då? Vad tycker ni? Måste man tala om för den andre vad man fantiserar om?Är det fel att se sig som singel på nätet där det bara stannar vid en fantasi,Är det inte värre att ha sex med sin partner och fantisera om andra?
Svar på tråden: Är man?

Jag tycker att

Skrivet av  Ylven
gränsen går väl nånstans där man börjar interagera med andra "riktiga" personer.
Vad du har för tankar och fantasier i ditt huvud är väl din privatsak.
 

Jamen!

Skrivet av  Frågvis!
Så länge jag inte rört eller fantiserar om någon speciell person kan jag inte se det som otrohet, har jag fel?
 

Hur menar du?

Skrivet av  Ylven
Tittar du bara när du är inne på nätet, eller pratar du med nån?
Ett bra sätt förresten att ta reda på om nåt är otrohet för en eller inte är att tänka sig in att ens partner gör detsamma, och sen känna efter om det är ok eller inte.
 

Otrohet behöver

Skrivet av  Mimmi
absolut inte nödvändigtvis ha med nån form av fysisk beröring att göra. Man kan känna sig minst lika bedragen av en hobby, speldjävulen, lögner/dubbelliv eller vad som helst som sätts i rummet före en själv eller åtminstone vid sidan av. Otrohet sätter man själv gränsen för och för vissa funkar det inte ens med en blick, medan det för andra krävs mycket, mycket mer för att det skall kallas otrohet.
 

fantasier..

Skrivet av  Ellen...
är inte otrohet för mig..och jag tycker inte att man skall behöva tala om fantasier man har heller om man inte vill..fantasierna är personliga..inte allmän egendom..

Sedan tycker jag att man skall komma överens om vad man tillåter att man gör rent praktiskt..alltså när fantasin utageras på något sätt..själv har jag rätt vida gränser så är vi bara överens o reglerna gäller för båda parter i förhållandet så är ju allt ok.. reglerna skall alltså gälla BÅDA i förhållandet..annars är det inte ok för mig..
 

självklart

Skrivet av  Frågvis!
Självklart ska det gälla båda. tycker inte jag ska behöva fråga om lov att få skriva vad jag känner eller tänker just´då` Om jag skriver en berättelse på någon rolig sida så betyder inte det att jag vill uppleva det på riktigt,eller hur?? På nätet kan jag vara vem jag vill, när jag vill, hur jag vill utan att va otrogen, och behöva godkännande. I dag kanske jag vill va KUNGEN,
 

Det skall gälla båda..men..

Skrivet av  Ellen...
båda skall ju också vara överens om att det är ok..

Så var du kungen på nätet om din partner tycker det är ok o det är ok för dig att h*n också är kung på nätet..

Däremot om din partner inte tycker om att du är kung på nätet så skall du inte heller vara det..eller att ni kommer överens om att din partner får göra något annat som kanske inte du heller är helt ok med som balans för vad du gör..rättvist skall det vara i alla fall..
 

Vad som är otrohet...

Skrivet av  Ziggy
....bestäms av dig och din partner!
Fantasier kan definitivt i min värld aldrig vara otrohet. Man kan väl inte bestämma vad någon får och inte får fantisera om.
Var sen eran gräns går är upp till er!
 

Otrohet

Skrivet av  Jag
är självklart när man inte är trogen sin partner, när man inte håller sig till det man kommit överens om.

Ett rättesnöre bör ju vara att det man inte kan vara öppen om mot sin partner bör man avhålla sig ifrån.

Fantasier är en sak men direkt man interagerar med andra människor blir det ju annat.

Att på nätet se sig som singel är ju en sak men att utge sig för att vara singel och flirta blir ju direkt en annan sak. Om ni inte är överens förstås.