Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min mamma var otrogen...

Skrivet av Dottern
När jag var fem år och min syskon 8 och 11 år hade min mamma en "affär" med en man i byn.

Jag var så liten men jag minns pappa som nästan var galen av svartsjuka, mamma som grät.

De skulle skiljas, vid alla gräl drogs den här mannens namn upp.

Till slut bestämde de väl för att fortsätta tillsammans, kanske "för barnens skull", jag vet inte.

De levde i alla fall tillsammans tills pappa dog för nästan 6 år sedan.

Mamma var bara 14 år när hon och pappa träffades och pappa var mycket äldre.

Vid 25 år var hon 3-barnsmamma.

Jag tyckte att det var en HEMSK tid, jag minns alla grälen.

Jag tänker ALDRIG utsätta mina barn för det.
Svar på tråden: Min mamma var otrogen...

Visst är det hemskt

Skrivet av  mitzu
och värst av allt är att de inte verkar ha hjälpt er med vad ni skulle känna och tycka alls? Det är det värsta man kan göra mot barn, själva otroheten är fruktansvärd, visst är den det, men att låta barnen höra på och sen inte ha vett nog att försöka förklara och prata med er om hur känslor fungerar och att man kan bli arg och sårad som stor också och att det är en del av livet? Jag kanske har förstått fel men det låter som ni blev lämnade ensamma med detta och det är verkligen något du aldrig ska göra mot dina barn, att lämna dem ensamma med känslor som man kan hjälpa dem att reda ut och förstå! För barn kan förstå, om man förklarar och hjälper och bär bördan åt dem som man kan och bör göra i dessa sammanhang, hur ledsen man än är! Kramar till dig!
 

Artiklar från Familjeliv