Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Otrogen mamma

Skrivet av På egna ben
Att det påverkade hans jobb var inte alls så konstigt som det kanske låter för dig. Han har barnen varannan vecka och då kan han inte jobba så som han gjorde förut då jag var där och stöttade och stod bakom honom. Av den aledningen så var han tvungen att byta ner sig till ett jobb med fasta tider och inte så långa dagar och sämre betalt.

Jag har heller inte sagt att det materiella är det som styr mig eller är viktigast av allt i så fall hade jag ju valt att stanna kvar. Men när man har varit otrogen och sedan tror att livet inte kommer att förändras så känns det nog ganska så näsligt när man måste byta ner den dyra villan, bilen och jobbet mot något långt mycket sämre. Han var inte alls beredd på det och nu mår han asdåligt över att ha förlorat det han hade. Otrohet kostar på alla sätt. Både känslomässigt och ekonomiskt. Titta på skiljsmässosidan så hittar du många som är i en likadan situation.

Jag reagerar också på vad du säger om att du skulle nog kunna förlåta honom. Det vet du inget om förrens du väl är där. Jag försökte att förlåta, men hans otrohet och hans oförmåga att förstå hur illa han gjort mig fick mig till slut att inse att det aldrig skulle gå att bygga upp något nytt med honom igen. Det som höll oss samman fanns inte längre kvar.

Sedan måste jag fråga vad du menar med att det enligt dig är fel att inte vara otrogen för att det är en principsak? Hur kan ett val som handlar om respekt för en annan persons känslor vara fel?

Mitt tidigare inlägg var inte menat att överbevisa dig eller någon annan här något utan mer visa på hur det kan gå för någon som är så tvärsäker på sin sak som jag har sett att även många av er är här. Min situation är inte ovanlig, tvärt om så är det ett rätt vanligt slut på en otrohet.
Svar på tråden: Otrogen mamma
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv