Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ni som är otrogna dessa dagar

Skrivet av Månster
Känner ni inte speciellt dåligt samvete nu under Asienkatastrofen?

Tänk om hela er familj hade gått åt, och du var ensam?

Är det ingen som tänker så mer än jag?
Svar på tråden: Ni som är otrogna dessa dagar

Inte för att....

Skrivet av  Ziggy
....jag är otrogen....men jag är ändå lite nyfiken på hur du menar?
Varför skulle det eventuellt lilla dåliga samvete som en otrogen känner bli så mycket större av själva Asien-katastrofen?

Då tycker jag det ligger närmare till hands att det dåliga samvetet eventuellt skulle triggas av familjehögtiderna som varit.
Att tex. komma hen nykn*llad de 23:e och ställa sig och klä julgranen tillsammans med barnen och sen se sin partner i ögonen!
 

Tänkte på att man inte uppskattar det man har

Skrivet av  Månster
förrän det är borta.

Var nog mer så jag tänkte.
 

Okej....

Skrivet av  Ziggy
....då är jag med på vad du menar. Fast otrohet hänger väl inte riktigt ihop med huruvida man uppskattar det man har. Det är ju snarare regel än undantag att de otrogna som skriver här säger att dom älskar sin partner och familj och vill fortsätta leva med dem........men ändå så är dom otrogna!

Så om det eventuellt skulle finnas ett uns dåligt samvete så borde det väl vara över hur man kan vara beredd att göra dom man trots allt säger sig uppskatta så illa?
 

Jag håller med dig.

Skrivet av  Månster
Tänkte bara att man lätt glömmer bort vad man har, när allt är "normalt". Som en del verkar leva sina dubbla liv och tycka att det är ok.

Kanske skulle dom tänka annorlunda nu, när man vet hur skört livet är. Att livet INTE är en lek.

För jag utgår ifrån att alla som är otrogna har brister i sin livserfarenhet och livssyn och kanske får den utvecklad lite mer när katastrofer händer så här.

Personligen behöver jag inga katastrofer för att uppskatta min partner och familj. Det går att vara trogen ändå... =)
 

Så sant, så sant! IMT

Skrivet av  Ziggy
*
 

Artiklar från Familjeliv