Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nybliven mamma

Skrivet av Jenny m. Ludvig 2v
Hej alla! Jag födde för 2 veckor sedan en liten underbar skapelse och han är den finaste jag sett. Han ska heta Ludvig och han föddes med dubbel sidig LKG.
Det tog ett tag att smälta men nu börjar det kännas OK. Tycker bara så synd om honom som skall opereras så många gånger då han är liten! Mammas guld :-)
Kan börja gråta vid bara tanken på att lämna honom till OP-folket....
Efter att ha läst en hel det inlägg här så känns det lite tryggare och mindre ensamt. Jag undrar om någon har bilder före och efter 1:a OP, är så nyfiken....

Ludvig skall opereras i September i Umeå. Någon annan som blivit opererad där?

MVH
Svar på tråden: Nybliven mamma

Hej och välkommen hit!

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Jag har också en son med dubbelsidig lkg. Han är nu 4,5 mån och gjorde sin första op den 11 juni på Astrid Lindgren i Sthlm.
Jag skickar gärna bilder till dig på före o efter op, om du bara skickar din mejladress.
Va kul (låter knäppt jag vet) att du hittat hit. Men, de allra flesta här på sidan har barn med enkel lkg, och det är ju alltid kul att dela erfarenhet med ngn likasinnad om du förstår vad jag menar.

Jag skulle bli jätteglad om vi kunde brevväxla lite.

[email protected]
 

Har redan...

Skrivet av  Jenny m. Ludvig 2v
skrivit till dig innan du hann svara här!! :-) Jag brevväxlar mer än gärna!!!

 

Välkommen till oss!

Skrivet av  Marie med Martin feb 03 med läpp och käkspalt.
Hej och välkommen hit. Grattis till din lilla kille. Jag har en liten kille på 5 månader som har läpp och käkspalt, på höger sida. Han opererade läppen för 1 månad sen, i Uppsala. Kom ihåg att ta mycket bilder på Ludvig innan operationen, jag kommer knappt ihåg hur Martin såg ut innan han opererades.
Det känns jättebra att ha denna sida, läsa om andra, förstå att man inte är ensam.
Ha en skön sommar.
 

Välkommen!

Skrivet av  LillaMy & Petter
Jag har en son på snart 2 år som föddes med spalt i hårda och mjuka gommen, dock ej i käke eller läpp. Det känns tufft ibland att ha spaltbarn, men detta är en bra plats att fråga på och våra barn är kämpar!
kram,
 

Välkommen

Skrivet av  Katrine m Aaron op 030526
Hej och välkommen hit. Jag har också en son född i Kina med dubbelsidig LKG. Läppen op man i Kina men gommen har vi op på AL i maj och allt har gått jättebra.
 

välkommen!

Skrivet av  jennie&casper 021205 läpp/käkspalt
...
 

Artiklar från Familjeliv