Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jennies op 030606

Skrivet av cathrine med jennie99 och ronja021219
gick bra....inga problem alls. hon slutade med napp efter operationen och har fortfarande ingen.

för två veckor sedan fick vi åka upp på akuten med henne då ett stygn ( som fortfarande sitter fast) stack ut genom näsan, men de gör ingenting åt det.

det måste lossna självmant. om man drar i det kan det orsaka stora skador....och jag är livrädd att jennie ska dra i det, hon förstår inte, dock så har vi klippt bort det som stack ut, det kunde man göra.

kram på er alla och välkommen hit alla nya....våra barn är helt underbara.....jennie opererade sin gomspallt
Svar på tråden: jennies op 030606

Va bra!

Skrivet av  LillaMy & Petter
Skönt att allt gick bra för Jennie! Har börjat ladda upp för op av hårda gommen nu efter sommaren. Vi har underbara barn, helt klart!
Hur reagerade Jennie på förändringen? Har ni märkt skillnad i talet mm?
kram,
 

vi har

Skrivet av  cathrine med jennie99 och ronja021219
redan märkt skillnad på talet...det gjorde vi redan efter operationen...jennie har klarat förändringen jättebra. man skulle nästan tro att hon trodde vi var där på semester....hon hade ont i ca en vecka eftråt och det var jobbigt när hon bara fick äta flytande efter op....i fem dagar. hon ville ju äta samma som oss.....det jag tyckte var märkligast var ju att rösten ändras...hon lät inte längre som jennie. hade svårt att känna igen jennies röst då hon lekte med de andra. det var jag inte alls beredd på. hon var jätteduktig. jag var livrädd inför denna op då den förra var 100 ggr värre för henne. men vi hade pratat i flera månader om att hon ska till doktorn och han ska laga hålet i jennies mun och då får man inte ha napp. så det vear helt ok för henne...vi hade förberett henne väldigt mycket.

är det mer du undrar så fråga på
kram
 

Hej, måste fråga...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Ser på din info att Jennie är 4 år. Hur kommer det sig att man opererat gommen först nu...? Eller kanske har ni gjort flera operationer?
Lasse op sin läpp nu i juni och ska väl op gommen i vår ngn gång. Har faktiskt ingen aning om hur det kommer att gå till och ifall det behövs flera operationer.
Han har en ganska bred spalt... hur var det med Jennie? Har hon hela kitet :) dvs läpp-käk och gom. Lasse har det, fast bara pyttelite på käken, så han kanske klarar sig med endast tandställning... hoppas.

Förlåt om jag verkar gåpååig, men jag vill så gärna veta.

Hej
 

lite svar

Skrivet av  cathrine med jennie99 och ronja021219
jennie föddes med ett komplicerat hjärtfel som hon är opererad för två gånger...farsta gången var hon 4 dagar sedan 1 år och tre månader. de ville vänta med att göra gom operatioenen ( hon har bara gomspallt drabbande hårda och mjuka gommen) tills hon var "frisk" i sitt hjärta...de ville inte söva henne så när jennie var 2 år och tre månader slöt de mjuka gommen och nu när hon var 3 år och ca 7 månader gjorde de den sista....de btukar vänta tills tre års ålder med hårda (sa de till mig) för att spalten ska ha chans att krympa efter första spaltoperationen. jag är så tacksam att jennie bara har gomspallt....
hur de gjorde men hårda gomen vet jag faktiskt inte....träffade aldrig läkaren som opererade....fick sedan veta att han bara sytt ihop......mjuka spalten syr de iallafall ihop.
det gör absolut ingenting att du frågar....jag svarar så gärna på alla frågor
hoppas att du förstod nått av mitt inlägg....känns ganska snurrigt
kram
 

Artiklar från Familjeliv