Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaks på ruta 1 !!!

Skrivet av Regina & Eliel
Den 3/7 opererade Eliel mjuka gomen.Allt gick bra och vi var på efterkontroll den 13/8.
Då visade det sig att hälften av gomen har spruckit upp igen!
Så nu väntar ånyo en op i höst!
Vi hade ju förståss hoppats på att inte behöva komma på nån op föränn det var dags för hårda gomen...
Det är så kämpigt med detta att inte få använda nappen på 2 veckor en gång till!
Svar på tråden: Tillbaks på ruta 1 !!!

Synd

Skrivet av  Jenny m. Ludvig 030703
Nämen gud va synd. Måste kännas extra jobbigt att göra om samma OP igen. Det är väl nog jobbigt första gången! Men huvudsaken är ju att det blir bra till slut! Brukar detta hända ofta eller? Tycker det verkar som om många får göra om OP på grund av lösa stygn osv. Men det kanske var mer förr?
Men jag måste fråga - vad använder ni för napp? Vi anv flasknappen men man måste ju hela tiden sitta och hålla in den i munnen! Hur gör ni?
 

Ang. napp...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Vi har vanlig napp till Lasse. I början var det lite svårt för honom att få den att vara kvar, men nu går det jättebra. Vet inte om det berodde på spalten eller ej, för Ida hade samma problem i början.
Men, jag läste här på sidan om en mamma som satt gummiband på nappen o fäst dom runt öronen, som glasögon liksom, så att den inte skulle åka ur. Tyckte det var jättesmart... o gulligt!
Testa det vet ja! Med ett tunt gummiband som sitter lite löst... så slipper ni sitta o hålla i flaskan hela tiden.

Lycka till o kram
 

MAM

Skrivet av  Regina & Eliel
Vi använder mam-nappar.
Dom trillar förståss ut då o då.
Han använder dom mest när han ska somna så då går det rätt bra ändå.

Jag vet inte hur ofta det händer att gomen spricker upp igen,men det är inte ovanligt iaf.
 

Fyy, va jobbigt!!!

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Jag förstår att blev besvikna... suck. Man vill ju att dom ska behöva operera så lite som möjligt... Men, du ska se att det går bra nästa gång. Det är ju tur att Eliel är så liten fortfarande, så han kommer inte att komma ihåg allt hemskt. :) Jag lovar!
Jag gruvar mig till det är dags för gommen för Lasse. Vi ska tillbaka till doktorn i dec och då ska man börja förbereda för gomop. Men, man får ta en sak i taget, annars blir jag knäpp!

Kram på dig o lilla söta Eliel. Lasse har en engen hemsida nu, så om du vill kan du se där hur han ser ut. Kolla på min info för adress
 

Hemsidan

Skrivet av  Regina & Eliel
Hej på dig!
Jag försökte gå in på hemsidan men det funkade inte?
Sidan kan inte öppnas.
Jag får försöka senare.
 

Jag har ju skrivit fel adress...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
dumma mig!!! Men, nu är den ändrad!!!

Kram