Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

op. i sep!??!

Skrivet av Monika&Max
Är det någon mer som ska in på op. nu i sep.?
Min son Max ska op. på Astrid Lindgren den 15/9, och man börjar bli lite nervös, han har just börjat att gå med stöd och han ramlar ganska så flitigt, är det någon som har någon erfarenhet hur det funkar efter op. hur pass ömtålig och försiktig måste man vara och hur länge? Max är född med dubbelsidig läpp, käk och gomspalt. Jag är tacksam för all information!! Mvh
Svar på tråden: op. i sep!??!

vilken op

Skrivet av  LillaMy & Petter
ska han gora?
Min Petter opererade mjuka gommen nar han var 20 manader, sprang runt och ramlade ganska bra... Forsta dagen ville han bara bli buren. ANdra dagen var han sur pa nalen som satt i foten for den var ivagen nar han sprang...
Jag tror att barnen kanner sjalva hur aktiva de kan vara. Sen far man ju kolla sa de inte pillar i munnen, men man far ju skenor att ha pa.
Lycka till med op!
 

det är den första

Skrivet av  monika&max
Nu blev den tyvärr inte gjord för Max blev sjuk, han är hjärtbarn också, och har hunnit op både mage och hjärta på sina nio månader i livet....så därför är det viktigt att han är helt bra, men nu har vi fått nytt datum till den 6/10! Max ska alltså göra den första sk skönhets(läpp)op, och jag är rädd att han ska slå upp läppen eftersom han börjat gå med stöd, och igår började han släppa och står utan stöd tills han dimper i backen.... tack för svaret!!
 

Hoppas

Skrivet av  LillaMy & Petter
att det går bra. Då blir det ju snart iallafall! Vilken kille ni har! Är han bara 9 månader och står utan stöd??!
kram,
 

ja...

Skrivet av  Monika&Max
Fast hans storebror var ännu värre, han kröp när han var 4och1/2 månad och gick obehindrat när han var 9 månader, jag har fullt upp med vilddjuren!!! Jag hade hoppats på att Max skulle vara senare i utvecklingen, men så blev det inte(skratt)Ha en bra helg!! Håll en tumme för oss måndagmorgon Kramar
 

Artiklar från Familjeliv