Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kunde gått åt skogen...

Skrivet av U
Hej!

Skriver här sällan, men vill dela med mig av min erfarenhet.

Elias skulle op mjuka gommen i måndags (3/11). Själva op gick bra, men när de skulle dra tuben så fick han pseudokrupp o struphuvudet samt tungan svall upp. Så lillhjärtat hamnade nedsövd 2 dygn på IVA.

Vi förstod att nåt gått snett, för op var schemalagd till kl 11, o när ingen sagt nåt när kl var 13 var jag i upplösningstillstånd. Sen kom läkaren o förklarade allt ovan o följde oss till IVA. Jag trodde att jag skulle dö när jag såg älsklingen ligga där med slangar överallt o alla maskiner pep o blinkade (så upplevde jag det iallafall). Jag grät så det skvalade o visste inte om jag skulle klara av att se på honom.

Efter ca 1 dygn kom läkaren på att vi skulle ge honom bettskenor så att han inte kunde trycka på tungan med tänderna. Så blev det o efter ett dygn till hade svullnade lagt sig skapligt. Han var supervimsig o skrikig när de väckte honom o jag trodde att han fått nån hjärnskada eftersom jag inte kände igen honom o fick nån kontakt.

Han har gått ner över 6 hekto o är matt o svag nu. Har fått dropp o vill inte äta så bra. Men bättre än från början iallafall. Så idag fick vi åka hem!!! 8 nätter på NUS som skulle varit 2. Jag är så trött o slut att jag bara vill sova en hel vecka...

Hoppas jag inte skrämmer nån med min berättelse, det är inte det jag vill. Utan jag måste få skriva av mig det bara.

Nu är det bara äta o sova som är medicinen för Elias (förutom antibiotika o smärtstillande). Det är knöligt med nya matrutiner o att veta vad han vill ha nu när vällingflaskan totalratas. Tips tages tacksamt emot!

Kram o klapp, Ullis
Svar på tråden: Kunde gått åt skogen...

Hjärtat blöder för er!

Skrivet av  Regina & Eliel
Usch,säger jag bara!
Vilken mardröm!
När vi var i Uppsala sist så var det en 1-åring som oxå op.mjuka gomen,fast på honom gjorde dom en lambå oxå.
Han blev iaf jättedålig!
Och hamnade på IVA i ett dygn han med.
Det var något med tungan där oxå.
Fast jag tror att han hade haft det där "pierres syndrom" eller vad det heter,så det kanske berodde delvis på det?

Men,angående mattips så gav vi varma koppens soppor som jag sedan silade så att alla bitar skulle gå bort.
Lös gröt,pure´,den kan man ju spä så att det går att dricka på flaska om han nu inte ratat den totalt förståss.
Eller varför inte köra 8-månaders burkarna i mixern?
GLASS gick oxå hem!
Lycka till nu.
 

Jag ryser.

Skrivet av  Marie
Sänder dom varmaste kramarna till er, vilken hemsk upplevelse ni fick.
När Martin var ca 6 veckor op han foten. När han sedan skulle väckas ur narkosen så det gick det inte.
Läkarna fick göra ett nytt försöka att väcka honom. Det gick bra andra gången.
Jag känner så väl igen den oro när man inte får tillbaka barnen från op.
Vi hamnade sedan på observation på prematuravd. När vi hade varir där i 5 minuter så slutade Martin att andas!!!!!!!!
Jag trodde att jag såg min lilla son dö. Han blev alldeles livlös, jag kommer att att glömma när läkarna kämpade för att få tillbaka honom.
Vi fick stanna kvar i 3 nätter, vi som skulle åkt hem samma dag.
Jag känner sån glädje över att det gick så bra till slut.

Ta hand om er ordentligt.

Kram
 

Åh, fyy vad jobbigt...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Jag känner verkligen med er. Fyy vilken oro... usch. Får flashbacks till Lasses läpp op. Visserligen gick den bra, men ändå... den där oron som jag tyckte var nästan ohanterbar. Därför kan jag bara knappt föreställa mig er oro. Blir nervös nu inför gomoperationerna. Inte bara för det du berättade, utan ändå... Man tar liksom en sak i sänder. Nu har vi gjort läppen för snart 6 mån sedan, och då glömmer man liksom bort hur jobbigt det var. Ja, guud vad jag svamlar... Men, jag hoppas verkligen lilla Elias mår bra nu och ni också.

Kram på er