Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lite hjälp??

Skrivet av Johanna *Bf 16/1*
Hejsan!!

Var på ett tillväxtultraljud igår & fick reda på att min son kanske har gomspalt. Var även där idag & fick en bättre nyhet; att det såg helt ut. Jag såg ett svagt streck som gick från läppen & en bit uppåt, men hon sa ändå att det såg helt ut. Han plutade med munnen & hela munnen följde med & det såg jättenormalt ut, så hon avskrev \'fallet\'. Men chansen finns juh där ändå & om det nu var så att han hade spalt, så var det inte mycket alls sa hon.

Tänkte bara höra om någon här inne fick reda på spalt på Ultraljud? Hur såg det ut?

Kram//Johanna - En aning lissen, en aning orolig
Svar på tråden: Lite hjälp??

vi fick

Skrivet av  Monika&Max
reda på att vår son skulle födas med dubbelsidig läpp&käkspalt i vecka 31 när vi gjorde ett sent ultraljud, det visade sig sedan när han var född att han även hade total gomspalt också, eftersom han har dubbel och och en väldigt "djup" käkspalt så syntes det väldigt tydligt på ultraljudet. Vi var också väldigt ledsna och chockade över beskedet, men när han väl kom så var det skönt att fått veta det innan, och jag skulle inte byta honom för allt smör i småland!! kramar
 

Artiklar från Familjeliv