Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnförsäkring??

Skrivet av Eva m Lasse-04
Jag har lite funderingar kring barnförsäkring.Känns som att försäkringsbranchen är snårig nog som det är och att det knappast är lättare när man har ett barn med spalt. Hur har ni andra gjort? Är det svårt att teckna när man har LKG barn? Gör de något undantag för problem som är relaterade till spalten? Och isåfall hur bedömmer man vad som har med spalten att göra( t.ex om barnet får hörselproblem i framtiden) Är det nån som vet vilket bolag som är bäst.
Jag antar att man kan ringa runt till alla bolag men tänkte att ni härinne kanske har erfarenheter som ni kan dela med er : )
Kram till alla
Svar på tråden: Barnförsäkring??

Tyvärr

Skrivet av  anita
så vet jag inte riktigt. Har bara olycksfall på sonen då de vägrar ge försäkring så länge jag har vårdbigrag...
 

Vi har....

Skrivet av  Ida:-)
tecknat en barnförsäkring i TryggHansa. Det står ett tillägg i försäkringen som lyder: "Försäkringen ger inte rätt till ersättning för gomspalt samt följder därav". Annars gäller den som vanligt. Verkar riktigt bra faktiskt.
Det kom hem en kille från TryggHansa till oss och berättade om försäkringen.
Massor med kramar och lycka till!
 

Hejsan!

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Vi har Trygg Hansa och det har gått jättebra att teckna försäkring med dom. De har gjort ett undantag för spalten men i övrigt är han helförsäkrad. Det tog lite längre tid att få försäkringen eftersom dom var tvugna att inhämta läkarutlåtanden osv.
Undantaget för LKG gäller ju alla former av problem han kan få just pga LKG, och då beror det ju på läkarens ord ifall det har med spalten att göra eller ej.

Lycka till
 

tack!

Skrivet av  eva m Lasse-04
för tipset, kanske ska försöka med TH dårå, har ju dem på min vanliga hemförsäkring dessutom så det är ju rätt praktiskt
 

inte svårt för oss

Skrivet av  Fumlan
Vårt barn har läpp- och käkspalt och allt som har med detta får vi inte ersättning för. Annars var det inget problem att få försäkring. Det står bara en extra rad om det i papperen.
 

vi har länsförsäkringar (imt)

Skrivet av  Fumlan
*