Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur upplever ni att samhället...

Skrivet av Anna
är? Jag menar är de mycket fördommar, frågor,folk som stirrsar osv. Detta är de jag oroar mig för mest av allt. Läkaren på UL sa att man ska skita i vad samhället tycker och de stämmer ju aldelles utmärkt men tyvär är de ju svårt att släppa de helt...

Någon som vill dela med sig sin erfarenhet?
Svar på tråden: Hur upplever ni att samhället...

Vi har faktiskt

Skrivet av  anita
inte haft några större problem från samhället. OM någon tiddade en extra gång på Eje förklarsde jag bara vad det var, högt och tydligt och med ett leende. Har inte tagit det så allvarligt som jag kanske borde??!! Eje har ju dysmeli också och hade en liten fot på sitt halva krokiga ben när han var liten. Nu syns det inte så mycket i och med protesen. Tror inte vi mött någon alls som tyckt att det varit jobbigt med lkg eller benet, kanske beroende på att vi inte tyckt det...

Visst, han är ledsen ibland och ett fåtal gånger har jag gråtit för hans skull men tvärtemot ett annat inlägg så tanker jag ofta för mig själv att det kunde varit mycket värre. Har släkt och vänner med barn med hjärnskador och kromosomfdel av varieande grad och tänker man på hur de har det när man är som ledsnast så känner iaf jag att detta kommer bli jättebra.
 

Artiklar från Familjeliv