Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har fått vårdbidrag...

Skrivet av Lotta m Ida -99 o Lasse -03
för Lasse. Sökte i september och har nu blivit beviljad vårdbidrag from sept -03 -- mars -04 en fjärdedels ersättning. From april -04 -- maj -05 ett halvt vårdbidrag.
Det är ju jättebra, för det innebär att jag kan jobba 75% eller nåt liknande... :) så att jag kan koncentrera mig på Lasse och hans tal istället.

Alltså, måste bara skriva att Lasse är ÖVERALLT!!! Och då menar jag verkligen överallt... Ida, hans storasyster, var så lugn som liten. Man behövde inte flytta på ngr saker. Men, här är det turbo som gäller... han hittar ALLT! Hahaha...

Kram på er

Svar på tråden: Har fått vårdbidrag...

Låter som min lille

Skrivet av  anita
när han var i den åldern. Har din pojke ngt mer än lkg? Angående ditt vb alltså? GRATTIS!!!! det var inte illa att få det!!! Men det beror ju på vem man träffar och var man bor...\':)

Kram till dig och barnen
 

Bara LKG...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
har Lasse... och det stämmer nog som du säger (tyvärr) att det beror på vem man träffar. Det är ju hemskt igentligen att det ska vara så subjektivt.
Vi träffade iallafall en jättetrevlig tjej på FK i Nacka innan vi flyttade hit till Sollefteå.
 

Jag oxå...(imt)

Skrivet av  Jenny m Ludde
.
 

Apropå talutveckling, m.m

Skrivet av  Karin m. Sigrid -02
Hej!
Jag blir så nyfiken då du skriver att du får högre vårdbidrag efter ett tag. Själv har jag trott att vi inte kommer få alls nästa år. Men jag undrar hur du beskrev detta med talträning för handläggaren. Jag har själv svårt att fatta hur det kommer gå tillväga, men inser att det nog kommer behövas, för Sigrid säger inte alls alla ljud som andra barn i hennes ålder säger. Du får gärna svara mig på detta.
Ser i ditt info att du har en hemsida. Jag gör nog ett besök där...