Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

idag kom ett brev..

Skrivet av lotta med Gustav 8 år
idag kom ett brev från Uppsala Akademiska.Jag vågade nästan inte öppna för jag vet ju att det är operation på gång...Jag gjorde det iallafall och mycket riktigt,op.den 8 mars.SHIIIT,det är ju snart!!!!Usch,jag vill inte men ändå måste jag ju vara lugn och cool för Gustavs skull.Tänkte iallfall vänta lite med att tala om så att han inte behöver grubbla så länge.Han är ju redan väldigt bekymrad över den väntande op.och nu när det är dax lär det väl knappast bli bättre.Gustav ska göra en talförbättrande op. bak i halsen..vet inte precis vad det heter
Svar på tråden: idag kom ett brev..

Stackars liten..

Skrivet av  anita
men det kommer säkert att gå bra! Skickar en stor kram till sonen och några valium(ta inte illa upp) till dig... Skämt åsido. Gör resten av den dagen till hans dag och jag hoppas att han kommer över sin rädsla. kram
 

Tack

Skrivet av  lotta med Gustav 8 år
Jag tror oxå att detta kommer att gå bra.Mamma har sagt att hon skall köpa paket(gladiatorspelet) till honom att öppna efter op.Det borde ju pigga upp för de är STORA :-) favoriter.Han tycker ju oxå att det är bra att det blir lättare med talet.Han säger dock att han önskar att vi gjort ALLA operationerna när han var liten och inte förstod så mycket...
 

Jag förstår honom

Skrivet av  anita
jag krossade käken vid 14 och gjorde ca 14 op efter det... Men det härdar en tror jag...

Men vissa op blir ju inte förrän senare och man får väl lita på att läkarna vet vilket som funkar bäst. Kram på dig o sonen
 

Är det en...

Skrivet av  Regina & Eliel
lambå-operation kanske?
Det skulle dom ev ha gjort på Eliel i samband med mjuka gomen,men dom beslöt att det skulle fixa sig ändå.Vilket det inte gjorde,för ca 65% av mjuka gomen sprack upp igen.Så ihöst ska han göra om den för tredje gången.
Tor-Göran Henriksson (Uppsala akademiska)som gjorde op.
sa att man kunde göra en lambå senare om det behövdes för talets skull.
Men jag undrar om det inte skulle varit lika bra att ha gjort den på en gång så kanske det skulle ha hållit bättre med tanke på att Eliel har rätt så bred spalt.
 

ja,det är det

Skrivet av  lotta med gustav 8 år
Vad synd när det krånglar sådär..!De har hela tiden sagt till oss att det är 50/50 att Gustav måste göra denna op.,och nu behövdes det ju såklart.Men Mandas mamma skrev ju att hennes tal vart mycket bättre efter det,så det verkar ju helt klart värt det..