Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rostiflaska/dansk flaska

Skrivet av Ullis
Hej!

Tänkte bara höra ifall det finns nån som har en gammal rostiflaska/dansk flaska som ligger o skräpar. För då skulle jag vilja köpa den av dig!

Elias ska snart börja dagis (eller förskola som det heter nuförtiden) o det vore bra att ha 2 flaskor. Är livrädd att glömma flaskan nånstans, för hur ska han då kunna somna? Han snuttar på flaskan tills han somnar för natten...

Kolla i dina gömmor, speciellt du som har ett lite äldre lkg-barn o inte använder flaskan längre.

Eller vet nån var man kan köpa nya såna? Jag har sökt på nätet utan framgång...

Tacksam för hjälp, Ullis
Svar på tråden: Rostiflaska/dansk flaska

De finns väl att beställa på apoteket??

Skrivet av  anita
Vet inte riktigt vilken flaska det är men har för mig att de hade flera i apotekskatalogen och de beställer till dig. Hör med dem iaf. kram
 

hej Ullis

Skrivet av  Samine
på vårt apotek går de inte längre att beställa. Det är för liten kundgrupp och därmed för dålig lönsamhet...
Via LKG-koordinatorn på KS fick jag tag på en familj i Helsingborg som importerar en liknande flaska från Tyskland och napparna från Danmark. De gör det utan vinst så de är mycket billigare än de man tidigare kunde köpa från apoteket. Priset är 25 eller 30:- för flaskorna och 35:- för napparna. Eftersom flaskorna inte går att få tag på annars men är nödvändiga för spaltbarn ser jag inte detta som reklam. Du får tag på mer information via mailadressen [email protected] Eller kontakta LKG-koordinatorn på KS. Jag tror att de får sina flaskor från samma ställe.
Lycka till!
/ Samine
 

Vi har en flaska..

Skrivet av  Peter_65
Hej Ullis.
Om du inte får tag i en flaska så har vi en.
Tips: Sök på danska Apotek, det går utmärkt att beställa där!

Peter
Ps.
maila om du behöver en flaska: [email protected]
Ds.
 

Är det köpenhamnsnappen?

Skrivet av  Johanna m. Malte 040120
& flaskan till den du menar??

Isåfall kan du få mailadressen till dom som säljer dom ;) Har juh en liten kotten (1 månad) så ja fick beställnings lapp av dom på kirurgen, men vet inte riktigt om vi pratar om samma flaska!

Kram//Johanna
 

Artiklar från Familjeliv