Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyfiken fråga.

Skrivet av anita
Hur många av era lkg-barn har problem med öronen? Hur många hör dåligt?

Eje har rör men hör dåligt ändå.
Svar på tråden: Nyfiken fråga.

Elias har rör...

Skrivet av  Ullís m Elias 021130
i båda öronen, eftersom de hittade vätska där när de slöt mjuka gommen. När vi gjorde Boel-testet fick han dåliga "betyg" på högra sidan. Eftersom hans pappa är döv på högra örat trodde jag att det kanske var nåt ärftligt, men efter op fick vi göra om testet o då fick han full pott.

Men jag tror det är vanligt att spaltbarn är öronbarn av olika sorter.

Om du känner dig orolig så kontakta BVC eller din vårdcentral för vidare tester. Ingen blir glad av att gå hemma o vara orolig!!!

Lycka till, Ullis
 

Vid sista kollen...

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
så hade Lasse vätska bakom vänstra örat. Blev alldelens kall i kroppen när jag fick veta det, men dom lugnade mig och sa att det var mer regel än undantag att spaltbarn hade vätska i öronen.
Det var "peace of cake" sa dom att sätta in rör, och att man gjorde det mest för att vara justa så att det skulle bli så lite problem som möjligt.

Lasse ska operera hela gommen i april och då är det tänkt att rör ska in också... Men, jag har inte märkt att han hör dåligt. På boel testet på BVC gick det iallfall bra... men, jag vet inte hur pass tillförlitligt det är.

 

Min tjej

Skrivet av  M@ndas mamma
som är tonåring i dag hade mycket örontjafs upp till skolåldern, och hon fick rör i två omgångar, mycket vätska satte ned hörseln men i dag hör hon allt (även det hon inte ska höra *s*)
 

Tillägg.

Skrivet av  anita
Eje har rör och har haft i omgångar sen han var ett men har haft öroninflammationer pfta iaf och rören vill inte riktigt hjälpa. Så vi får väl se. Men idag hörde han mig när jag viskade. Det är positivt och han skriker mycket mindre nu:) Tack för era svar
 

Artiklar från Familjeliv