Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det sprack..

Skrivet av lotta med Gustav 8 år
skulle bara tala om att det har gott ganska bra efter op.Gustav har dock varit MYCKET trött o mått illa ofta.Nu har han iallafall börjat äta igen o det går bra.Mc donalds till lunch o räkmacka till middag vart det igår(som var första dan han fick äta)allt efter Gustavs önskningar...Tyvärr har det dock spruckit i gommen på ett ställe.vi tyckte det såg fint ut,men efter några dagar sa Gustav att han fått "så som valar har,som de sprutar vatten med..")Vi kollade o det var ett hål på ca. 5 mm...Ska tillbaka till uppsala 14 april,få se ,det blir väl op. igen
Svar på tråden: det sprack..

Hej!

Skrivet av  Lotta m Ida -99 o Lasse -03
Fyy, va jobbigt att det spruckit... Men, vad jag fattat så är det tyvärr ganska vanligt... suck.
Gruvar mig jättemycket till dess att Lasse ska operera gommen. Det är planerat till i april, så vi lär väl få en kallelse snart... huu.
Fast, det är ju skräckblandat liksom, vi vill ju att det ska bli gjort också. Men fasan va nervös man kommer att vara.

Krama Gustav o dig själv...
 

mmm

Skrivet av  lotta med Gustav 8 år
håller med om hur det känns...Konstigt tycker jag,man vet att det ska bli op,oxå kommer brevet o det bara "knyts åt" i magen..ja,ja för varje operation blir det en mindre kvar.
 

Aj då

Skrivet av  M@ndas mamma
vilken otur att det sprack upp.
Hoppas det blir slutet gott, allting gott ändå som för oss. Vi slapp det, men jag minns en pojke med nyopad läpp som under lek föll i sjukhuskorridoren och slog upp allt, har man otur så har man!

Kram till gossen och dig!
 

Åh stackars..

Skrivet av  Eva m Lasse-04
Gustav. hoppas att nästa op går bättre. Är det vanligt att det spricker? Börjar redan gruva mig för Lasses Op och den är ju först om c:a 1 år.
 

vet inte

Skrivet av  Lotta med Gustav 8 år
Jag vet inte riktigt hur vanligt det är att man måste göra om op.Men det är iallafall inte HELT ovanligt.Vi har ju gjort 3 op. förut o då har det inte varit något problem,men jag har snappat upp att det krånglar ibland.Men det är ju bara att hålla tummarna varje op.Man har ju inget val.....!!
 

Skrivet av  eva m lass-04
man har ju inte det. Men håller tummarna för att det ska gå bättre nästa gång iallafall.
kram
 

I Uppsala...

Skrivet av  Ullis m Elias 021130
så använder de en annan, äldre metod att op än vad de gör i övriga landet. Så i Uppsala spricker gommar "titt o tätt". De ska byta metod, men har tydligen inte gjort så än.

Bättre lycka nästa gång! Annars går det säkert att byta sjukhus ifall man vill...

Ha det bra!
Ullis
 

Jasså???

Skrivet av  Regina & Eliel 5/11-02
Hur op. gomen på andra sjukhus då?
Eliel har gjort mjuka gomen 2 ggr,och vi väntar den tredje mjuka gomen op. i september.
Vi börjar lite lessna på att op.samma sak varje gång!
 

Vet inte exakt...

Skrivet av  Ullis m Elias 021130
hur de gör. Men det var vad Hans Atterhem (kirurg på NUS) sa till mig. Jag hade ju läst här att gommar sprack o ville veta hur stor risk det var att det skulle hända Elias. Han lovade att det inte skulle hända alls. Det hade hänt 1 gång på 3 år, o då var det pga en infektion. Så det är rätt bra statistik!

Ha det bra, Ullis
 

typiskt..

Skrivet av  Lotta med Gustav 8 år
typiskt oss då att vi tillhör uppsala..Har de gammeldaxa metoder på de andra op. oxå??Jag tycker att de verkar rätta till näsan bättre på de andra sjukhusen från början,eller inbillar jag mig bara?
 

Artiklar från Familjeliv