Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gjorde ultraljud i dag

Skrivet av Fumlan
Bebisen i magen har inte läpp- eller käkspalt. Doktorn kunde heller inte se något hjärtfel eller liknande.

Känns nästan otroligt, tänk om man får ett barn som inte är mer krångel med än andra. Som man får åka hem med efter kanske 2-3 dagar på bb utan att det är superproblem med matning etc. Min dotter hade vatten i lungorna och låg i kuvös också. Tänk om jag kunde få uppleva att ha en bebis bredvid mig i en liten vagn på bb. Inte sitta ensam och äta som om bebisen inte fanns. När de andra mammorna stolt gick omkring med sina bebisar.
Svar på tråden: gjorde ultraljud i dag

i går var det menar jag (imt)

Skrivet av  Fumlan
*
 

vad sköönt

Skrivet av  lotta med gustav 8 ås
att det det såg bra ut.Jag tyckte oxå att det var lycka när det såg bra ut på mitt ultraljud på barnet som skulle komma efter Gustav.En helt otrolig känsla när han sedan kom,frisk o kry,skrek o kunde snutta på bröstet på en gång.Man tog ju inte förgivet precis att det skulle gå så bra.Vad roligt att det såg bra ut för dig oxå.NJUUUT o lycka till
 

Måste kännas jättebra

Skrivet av  eva m Lasse-04
håller tummarna för dig att allt går bra med den lilla. Det är märkligt det här när man fått ett barn med någon form av problem att man plöstligt inser hur skört allt är och att man inte kan ta saker för givet. För trots att man oroar sig litegrann under grav. att nåt ska va fel på barnet så blir man jätteförvånad när det händer för att man ändå liksom tar för givet att det ska va friskt. -Eller så var det för mig iallafall.
kram
 

hej

Skrivet av  Fumlan
Jo, vi var också oförberedda.

Vi bad om att få kolla lkg när de ändå skulle göra ett andra ultraljud. Men, precis när vi skulle beställa tiden hade de tagit bort det andra ultraljudet i vårt landsting. Så vi hade inte fått göra det om det inte varit för att det fanns ett "skäl". Men jag tycker egentligen inte att det borde vara ett skäl för ett andra ultraljud. Jag trodde att det bara var där man kunde misstänka allvarliga sjukdomar, eller låg tillväxt som man skulle få komma till ultraljud.
 

Jättebra skrivet!

Skrivet av  Regina & Eliel
Håller helt med dig!
Precis så känner/kännde jag oxå!
Lycka till med den lilla!
 

Åh, va kul!

Skrivet av  Lotta m Ida99 o Lasse03
Det måste ju kännas supersköönt för er.

Kram från mig o Lasse
 

Artiklar från Familjeliv