Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

NUK-napp

Skrivet av Ullis m Elias -02
Hej!

Jag satt o läste gamla inlägg här om olika flask/nappsorter. Då slog det mig att jag sökte på nätet efter NUK (varumärke) eftersom jag mindes att i foldern jag fick av logopeden på BB så stod det nåt om NUK-nappar. Jag hittade en hemsida o ett telnr som gick till ett företag i Sthlm (tror jag det var). Ringde o pratade med en kille som GRATIS skickade mig 2 flasknappar som jag i min enfald trodde skulle passa till den danska flaskan. De var gjorda för skruvkorksfattningar, så det gick ju inte.

Själva nappen var stor (platt o rund) o otymplig tyckte jag, o jag visste inte vart man skulle sätta hålen, så jag la dem i ett skåp o lät dem ligga där. Men i veckan så tog jag fram dem o satte en på en vanlig nappflaska. Men Elias bara tryckte ut den med tungan när jag försökte stoppa den i munnen på honom. Ingen framgång. Så han får leka med den nu för att bekanta sig lite...

Har funderat på att prova att sätta hålen på undersidan nånstans o testa om han får ut nåt ur den. Det går att skruva den på Haberman-flaskans bottendel o den är ju lite mjuk...

Det är ingen som provat el vet nåt om den här NUK-flasknappen? Bipacksedeln är på tyska o franska o jag kan inget av de språken... Det ska iallafall finnas 2 olika sorter, en för "bara" gomspalt o en för alla 3 spalterna. Som sagt, vet nån nåt? Provat? Med eller utan framgång?

Mvh, U
Svar på tråden: NUK-napp

Vanliga, avklippta nappar

Skrivet av  Karin m. Sigrid -02
Hej!
Nej, jag vet inget om Nuk-nappar, men jag kan tipsa om att klippa av en helt vanlig nappflaskenapp. Vår dotter dricker ju bara fullkornsvälling nu för tiden, och det fungerar jättebra för henne att dricka ur den. Hon behöver inte suga, det rinner bara lagom sakta ner i munnen på henne. Helt toppen!
 

Artiklar från Familjeliv