Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

skinnflärp

Skrivet av LM
Hejsan, jag har skrivit här förut för länge sedan, men glömmer alltid bort att gå in och titta då och då. Nu har jag kommit ihåg det och har en liten fråga. Emma född feb -02 föddes med lkg-spalt och är färdigopererad i gom och läpp. Men då och då får hon som en "skinnflärp" på den sidan hon är opererad på läppen, som torkar och så drar vi eller hon bort den. Varför blir det så tro? Eller har någon annans barn så? Den sidan av läppen är också lite tjockare än övriga läppen, men det är säkert normalt efter sådan operation.
Svar på tråden: skinnflärp

Hej

Skrivet av  Fumlan
Jag har inget bra svar på det här med skinnflärpen, däremot har mitt barn också lite tjockare läpp på den sida där det är opererat.
 

känner igen:-)

Skrivet av  lotta med Gustav 8 år
Jag hade helt glömt bort det,men nu när jag läste om skinnflärpen så log jag.Kommer ihåg att Gustav hade precis så.I några år sedan måste det ha slutat utan att jag märkte det för nu var det då flera år sedan det var så..Gustavs läpp är fortfarande lite tjockare på ena sidan,dock inte så att man tänker på det.
 

tack...

Skrivet av  LM
...för era svar fumlan och lotta, det kanske är så att
den tjockare sidan av läppen lättare blir torr, och därför blir det så...jaja då kanske det försvinner med tiden då. Emma är snart 3 år bara. Läkarna har sagt att inte förrän hon blir äldre så får hon bestämma själv om hon vill justera läppen och få den lika som andra sidan, skära bort lite överflödigt skinn typ....huvva det lät lite läskigt...jaja