Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Babysim?

Skrivet av Jenny m Klara-04 (gomspalt)
Hej!

Är det någon som gått på babysim med sitt barn (som har gomspalt)?
Frågade en instruktör om det var ok med babysim trots gomspalt och hon sa att det var helt ok men hon sa även att det var helt ok att gå på babysim/dyka om man hade rör i öronen och det är det väl inte!?

/Jenny
Svar på tråden: Babysim?

vår son har...

Skrivet av  Therese med Maja 03, Jonathan 02 och Sebastian 95
både gomspalt och rör i öronen, vi har inte fått några som helst restektioner vad gäller bad. Jag har inte ens funderat att det skulle göra något vad gäller gomspalten -han var 7 veckor första gången vi var och badade på badhuset- rören fick insatt vid 1 ½ år i samband med sin första operation, jag frågade då om det var okej att bada och det skulle inte vara några problem. Det vi skulle tänka på att om han hade öroninflammation var att inte bada just då och undvika några veckor efteråt.
 

Lasse badar för fullt

Skrivet av  eva m Lasse,bf6/5*2
fast han har ju inga rör förstås men de har saagt till mig (på KS) att det inte ska va några problem
 

svar från KS

Skrivet av  Jenny m Klara-04 (gomspalt)
mailade Yvonne i LKG teamet förra veckan och idag ringde hon och sa att det är helt ok med babysim, iaf nu, hon var osäker på hur det var med rör i öronen men det är ju ett tag tills dess så det ororar vi oss för sen!
Grattis till den nya graviditeten föresten!

Jenny
 

Tack så mycket!

Skrivet av  eva m Lasse,bf6/5*2
Om allt går bra så kommer Lasse få 2!!! småsykon i början av maj. Det blir nog cirkus : ).

Än så länge har Lasses öron sett fina ut men vi ska på en sista koll (har jag för mig) innan op i jan el feb. Sist han var förkyld tyckte jag att han rev misstänkt mycket i öronen så vi får väl se om han klarat sig från vätska bakom trumhinnorna.
 

oj!

Skrivet av  Jenny m Klara-04 (gomspalt)
va kul och spännande med två små på en gång :-)
Skönt att Lasse sluppit öronproblem, Klara har ju redan haft en öroninflamation samt vätska bakom ena trumhinnan så jag räknar med mer problem :-(

Jenny
 

Inte dyka utan "kitt"

Skrivet av  Regina & Eliel
Så har iaf alla läkare sagt till mig när det gäller barn med rör i öronen.
Eliel har rör,och det har även hans 2 syskon haft tidigare.
Till dom köpte jag "öronkitt" på apoteket och kompleterade med ett öronband som oxå fanns att köpa där.
Det var rätt dyrt,men det hjälpte kittet att hållas på plats.
Om man hade det där så skulle man kunna dyka.
Men inte så djupt,för tryckutjämningens skull tror jag det var.
 

Artiklar från Familjeliv