Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

bentransplant...

Skrivet av annica och felix-95
Hej!
Min son Felix -95 skall nu i slutet på Jan 05 in för sin bentranspl... finns det någon som kan skriva några rader om hur era barn, hur de mådde? hur det kändes i höften eferåt etc Även om han nu börjar bli större kille och varit med om många operationer genom åren så känns det lite oroligt inför denna (Annica och Felix-95)
Svar på tråden: bentransplant...

vet ej hur

Skrivet av  lotta med Gustav 8 år
operationen går till eftersom att jag ej gjort den.Min son Gustav skall göra den januari -06.han är -96-a.Ville bara säga hej eftersom vi har lite äldre barn.Du,hoppas att det finns någon som kommer med ett bättre svar.Det skulle vara väldigt gulligt om du ville berätta lite efter Felix operation.Det känns ju altid liite lättare om man vet ungefär vad som väntar..Hoppas att allt går bra.LYCKA TILL.
 

Självklart

Skrivet av  annica och felix-95
Jag skriver gärna och berättar mer när det hela är gjort, det är som sagt skönt att tala med någon som har varit med om samma.Nu när Felix är större så är det sällan man kommer i kontakt med dem som har barn i samma ålder som en själv. När man är på sjukhuset är det oftast yngre barn och även här på snack sidan. Men man kan ju berätta och vara till hjälp till de som har yngre barn vilket känns bra, men det skulle vara skönt att få tala med någon som ligger lite före Felix. Men eran operation börjar ju också närma sig så jag skall berätta så mycket jag kan efter operationen som skall bli den 24 Jan - 05 i Uppsala. mvh annica och Felix
 

Jag kan beskriva lite ...

Skrivet av  Camilla & Wictor
Jag skriver inte här så ofta ,men är här och läser.
Min son är född -96 med högersidig Lkg. Han gjorde sin bentransplantation i februari -03. Operationen gick jättebra och han mådde bra efteråt även om dom hade varit i munnen och höften och opererat. Dom tog en liten benflisa från höften på höger sida. Läkaren sa att dom tar från samma sida som spalten sitter på. Varför vet jag inte, tänkte inte just då på att fråga om detta.Efter operationen fick han upp och gå så fort han kände att han orkade,så det var inte fråga om sängläge eller så.Det var bara om vi skulle gå längre sträckor då fick han åka rullstol. Han hade lite ont i höften och gick framåtlutad den första veckan. Sedan gick det bara bättre och bättre. Vi fick stanna på sjukhuset en vecka,sedan blev han sjukskriven från skolan i två veckor till.Denna operationen var nog den lättaste av alla operationer som har med spalten att göra tycker jag.
Hoppas att jag har varit till lite hjälp. Är det något mer du eller någon annan undrar över så är det bara att fråga.
Camilla
 

tack

Skrivet av  annica och felix-95
Tack för svaret, känns alltid bättre att få höra lite
mvh annica och Felix
 

Artiklar från Familjeliv