Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Glad och förväntansfull!

Skrivet av Gunilla & Wilma
En rolig sak har faktiskt hänt i vårt liv :-)
Vi har nästan blivit med hus!
En arbetskamrat till Niklas berättade för ett par månader sedan att de skulle sälja sitt hus och frågade lite halvt på skämt om vi var intresserade att köpa.
Till saken hör att vi har pratat om att köpa hus när jag slutat plugga i sommar och just det område som Niklas kollega bor i är högintressant för oss.
Vi tog alltså erbjudandet seriöst och har idag varit och hälsat på och fått en privat husvisning.
Som det ser ut har vi första tjing och inga andra blir inblandade om vi lägger fram ett intressant bud utifrån utgångsläget.
Huset var i bra skick och mycket var nytt och fräscht. Känns som att det passar våra önskemål bra.
Dessutom ligger en stoooor, ny lekplats precis nedanför tomten bredvid skog och en fotbollsplan.
Kan man som småbarnsfamilj få bättre utgångsläge?!
Nu återstår bara det svåra att få ett lånelöfte. Jag har ju officiellt ingen inkomst t.o.m maj, så det kanske försämrar våra chanser, men vi hoppas att det löser sig på något sätt.
Så om allt går i land är vi kanske husägare i vår redan! *jublar*
Svar på tråden: Glad och förväntansfull!

Ohh...

Skrivet av  *Sara med Mika02&magen.v10*
jag håller tummarna för er! = )

Jag önskar mej oxå ett eget hus. Vi bor visserligen i ett hus nu som är tjänstebostad, men som sagt, vi måste ju flytta när H byter jobb och dessutom har vi hört rykten om att det är massa radon här. Vi har såna radonmätare utplacerade och jag hoppas hoppas att de inte visar något, för i såna fall måste vi nog överväga att flytta (vardå?)... =(
 

Skoj!

Skrivet av  Marie med Hanna och Lina
Håller tummarna för att allt går vägen och att ni får lånelöfte och hus! Det låter verkligen barnvänligt och vilken höjdare om ni slipper budgivning och springa på en massa visningar!
 

Kul!

Skrivet av  Tina med Ida & Anni
Håller alla tummar...och är jättenyfiken på vem som ska sälja!
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv