Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hanna med Liv o co!

Skrivet av Lotta S o Jonathan 0908
Hur går det med flytten?
Det är ju för dåligt att jag inte lyckats få tummen ur och slå en signal till dig och jag har ingen bra förklaring heller...
Hoppas jag kan få en vägbeskrivning så kommer jag och knackar på din nya dörr:)
Svar på tråden: Hanna med Liv o co!

Träffas?

Skrivet av  Kristine med Saga 00 och Tea 0210
Det vore kul att stämma träff före den 22:e. Kanske ni kunde komma hit? Felix kom i natt efter mycket tramatik!
 

Varför dramatik?

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
Säg inte att han var i thailand?!
Klart vi ska ses igen! Har ju inte träffats sen i somras!
Bor ni i det nya huset nu?
 

Väskan och kort varsel

Skrivet av  Kristine
Nej, nej...Det var hans mamma som ringde dagen innan och berättade att han skulle komma, så det var med kort varsel. Han flög från Australien (där han bor). Väl framme hade flygpersonalen (han flyger med en accomoddant?) gett honom fel resväska, så i morse fick vi åka tillbaka för att byta. Telefonen har gått varm mellan Berfendal och Australien i dag, men nu har vi väskan.
Jo, nu bor vi i nya huset. Nytt för oss (nygammalt) men gammalt i sig (200 år) på vissa ställen verkar det inte ha varit renoverat sedan dess...men vi trivs jätte bra! Det vore kul om ni kunde komma. Du får ta med dig gubben!
 

Puh!

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
Usch det verkade jobbigt men jag blev lite nervös där ett tag att det var "ännu värre" :)
Jag det hade ju varit roligt att se sina barndomstrakter igen!
Gubben måste ju följa med eftersom jag ännu inte fått tummen ur det berömda stället och fått tatt mitt körkort.
Eftersom jag jobbar med bussar så vet jag att DET är inget alternativ direkt :))
Hoppas Hanna kan haka på oxå!
 

Det var inte meningen!

Skrivet av  Kristine
Det var inte meningen att skrämma upp dig, förlåt! Jo, jag hoppas att Hanna också kan hänga på! Det vore kul! Felix trivs väldigt bra och i dag hittade han lite snö!:)
 

Kaos?

Skrivet av  HAnna - LEF
Hej!
Jsg har nu för första gången i mitt liv, tapetserat ett rum, lagt golv, och nu är det lister kvar! Sedan är det dags för nästa rum (som jag lyckades övertala målaren vi anlitat för vardagsrummet att bredspackla åt mig.....så sparade jag massor med tid).
Det är fullt upp, men visst borde det finnas lite tid över, vi flyttar den 22:e.

I helgen ska maken iväg och greja en skolsak, och då är jag ändå hemma med barnen!

Vägbeskrivning får du snart, men det går bara skolbussar.....om du inte specialchartrar, eller anlitar maken som chaffis.....vi bor verkligen på landet!!!!:-)
 

Duktig du är!

Skrivet av  Lotta S o Jonathan 0908
Har man en make med tummen på fel ställe så får man vackert ta tapetklistret i egna händer:))

Kan inte du ringa mig när du har tid och möjlighet så kanske vi kan pussla ihop det för en date:)
 

Duktigt!!

Skrivet av  Kristine
Vad duktig du är på att renovera! Förstår om du har fullt upp nu! Jag vill också gärna komma och titta!
 

Artiklar från Familjeliv