Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Stulen enkät!

Skrivet av Gunilla & Wilma
Som jag tycker passar bra här och nu.

** Har 2004 varit ett bra år för dig?
** Bästa minne från 2004?
** Sämsta minne från 2004?
** Vad ser du mest fram emot under 2005?
** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?

Svar på tråden: Stulen enkät!

Svarar själv

Skrivet av  Gunilla & Wilma
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
- Ja det tycker jag, det har gått lite för fort bara.

** Bästa minne från 2004?
- Jag har tre...sommarsemestern med bad och allsång, 30 års festen och bröllpsdagen i november.

** Sämsta minne från 2004?
- Tärande familjebekymmer (ej Wilma eller make) och Asienkatastrofen.

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
- Köpa hus!!! Lärarexamen i Juni! Förhoppningsvis en bebis i magen snart! Att få vara massor med Wilma och maken!

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
- Av ovanstående visioner så kan man tro att det blir ett händelserikt år och jag anar att det blir det bästa året sedan 2002.

 

mina svar

Skrivet av  *Sara med Mika02&magen v11*
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
** Bästa minne från 2004?
Jag tycker hela året har varit fantastiskt, med världens goaste unge. Badade hela sommaren och pulkan nu i snön... fast jag reste till London och Hamburg utan barn, det var oxå jättehärligt!

** Sämsta minne från 2004?
Henriks pappa dog och vi fick lite problem som är ordnade nu...

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Bebisen som kommer i augusti, sommaren så vi får bada massor.

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Jobba fram till midsommar, semester och hänga med Mika till bebisen kommer, då blir det maratonamning och barnvagnsdragning fram till jul.


 

Sus

Skrivet av  Sus + Julius + snitt på måndag!!!
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Bättre än väntat! Jag trodde jag skulle få spader av att bo i Borås, vara arbetslös och uttråkad! Men jag fick jobb fantastiskt snabbt (och i rätt bransch!) och Borås visade sig vara uthärdligt på gränsen till trevligt ;-) Närheten till föräldrar och svär-dito är nog bäst av allt.

** Bästa minne från 2004?
Lite av ett mellanår, utan toppar och dalar som jag kan komma på. Bäst är nog att vi hittat en villa som vi tycker om och att jag blev gravid.

** Sämsta minne från 2004?
Det får nog bli något så banalt som VÄDRET! Ingen riktig sommar, ingen riktig vinter!
Och så Asienkatastrofen, förstås, den lär man ju inte glömma. Anna Lindh, Knutby, mycket elände.

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Få styr på att vara tvåbarnsmamma, känna att familjebildaråren är över och börja planera livet igen, hitta ett riktigt jobb, odla min trädgård, sluta amma lagom till midsommar ;-)

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Mammaledig större delen av året, förhoppningsvis somsagt hitta ett riktigt kul jobb som jag kan börja någon gång under nästa halvår, bli snygg och vältränad (hä, hä). Inga stora planer!
Det vore ju förstås ganska skönt att åka på en riktig solsemester i sommar!

 

Svårt fall av förträngning

Skrivet av  Sus + Julius + snitt 10/1
Givetvis är mitt sämsta minne min mans kusins plötsliga bortgång i leukemi. Han var 33 år och hade fru och tre små barn.
 

svarar

Skrivet av  Ulrica med H & V
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Absolut, jobbutmaningar och ytterligare en medlem i familjen.

** Bästa minne från 2004?
Tudelat. Tre intensiva månader som chef och sedan självklart att vi blev fyra och att det är så supermysigt att vara ledig från jobbet.

** Sämsta minne från 2004?
Tsunami

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Träna som satan och gå ner mina extra kilon.
Åka till staterna igen, hoppas på en tre veckors tripp, Colorado 2v Florida en... och där SHOPPA!!!!

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Fantastiskt roligt. Ett halvår med närhet till barnen hemma och få in bra träningsrutiner, ett halvår med Jonne hemma och kunna jobba heltid, njuta av träningsrutiner och gosiga barn.
 

Svar

Skrivet av  Lotta Li med Edvin och Ella
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Ja det tycker jag
** Bästa minne från 2004?
Ellas födelse!!
** Sämsta minne från 2004?
Min jobbsituation.(förutom allt elände som sker i världen)
** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Att vara mammaledig hela året. Underbart!!
** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Jag tror att jag kommer att njuta fullt ut av att vara mammaledig. Sedan kommer jag att söka jobb mycket aktivt under sommaren och hösten
 

Charlotte svarar

Skrivet av  CHarlotte med Jens
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Absolut och ganska händelserikt.

** Bästa minne från 2004?
Oj svårt att säga. Flytten till nya huset.... Att jag blev gravid igen....nya jobbet i Malmö....

** Sämsta minne från 2004?
Det måste nog vara jordbävningen i Asien.

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Att flytta till Botswana. Borde kanske säga att få en ny bebis....

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Spännande! Oerhört jobbigt innan vi väl kommer på plats men sen förhoppningsvis varmt, soligt och mysigt med en massa nya äventyr. Vill lära mig spela golf!
 

svarar

Skrivet av  Anne-Li m Alva
2004 har varit ett ganska bra år men det kunde ha varit bättre.
Bästa minnet är när jag födde lilltjejen i somras.
Sämsta minnet som jag tror kommer bita sig fast är Asienkatastrofen. På det personliga planet är det att jag mått ganska dåligt periodvis och varken kunnat njuta fullt ut av graviditet eller att vara hemma med två småbarn. Det känns jobbigt.
Under 2005 ser jag mest fram emot att försöka ta upp ridningen lite mer på allvar igen.
Jag tror att jag kommer börja arbeta till hösten, att vi får uppleva en varm och skön sommar och att vi kommer vara friska som nötkärnor, barnen måste snart ha haft alla förkylningsvirus som finns...
 

Kristines svar!

Skrivet av  Kristine
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Ett väldigt bra år. Jag har inte varit enlagd en enda gång för första gången på fem år. Barnen har blivit större och jag har fått läsa och skriva mycket.
** Bästa minne från 2004?
När jag och maken var "ute" för första gången en kväl på fem år. Vi var nyförälskade i två vekcor efter det
** Sämsta minne från 2004?
Katastrofen i Asien
** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Att fira min dotters 5 års dag och min egen 30års dag.
** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Ett lungt år. Jag kommer att vara ledig två dagar i veckan och maken en. Jag tror också det blir spännande att följa teas talutveckling. Tror det händer mycket det här året!
 

Marie svarar

Skrivet av  Marie med Hanna & Lina
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Absolut!

** Bästa minne från 2004?
Linas födelse.

** Sämsta minne från 2004?
När Hanna fick kramper och jag trodde hon skulle dö och tsunamin också förstås
.
** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Att se lina utvecklas från en liten sprattel-bebis till ett litet barn.

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag
Inga större äventyr -kommer att vara hemma mest hela tiden och ha fullt upp med barnen. Pappsen bjuder hela familjen (12 pers varav 6 barn) till Mallorca i september och det ser jag fram emot även fast jag skytt chartergetton som elden i mitt tidigare liv pre-barn.
 

Lotta svarar

Skrivet av  Lotta m Frida & Oliver
** Har 2004 varit ett bra år för dig?
Ja, det tycker jag, fick ju mitt andra barn!

** Bästa minne från 2004?
Oliver kom! Fast själva tilldragelsen kanske inte var så kul... DOPET får jag välja istället, det var så himla lyckat. Fint väder, underbar präst och många rara släktingar från bägge sidorna.

** Sämsta minne från 2004?
Tsunami.

** Vad ser du mest fram emot under 2005?
Att hitta ett jätteroligt nytt jobb.

** Hur tror du ditt år kommer att se ut i stora drag?
Finns en tanke om att eventuellt tillbringa våren i England, om vi hittar ett acceptabelt boende. Byggstart på vår utbyggnad av huset sker i maj. Jag är mammaledig till efter sommaren, sedan börjar jag ju såklart förhoppningsvis mitt nya jätteroliga jobb i september!
 

Artiklar från Familjeliv