Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska man köpa för

Skrivet av Mia
julpresent till dagisfröknarna? har ingen som helst aning men skulle gärna vilja få det avklarat...
Svar på tråden: Vad ska man köpa för

Ska köpa gott kaffe!

Skrivet av  Lena
Förra året köpte jag färskmalt julkaffe i fin förpackning, det var jätteuppskattat, flera fröknar kom efteråt och berättade att det varit såååå gott. I år är det nya fröknar mest så jag kör det i år igen, det är lite lagom mycket också, inte för stort. Jag tror de flesta andra föräldar på vårt dagis ger endast till sommaren, då samlar vi ihop till något.
 

Pocketböcker

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
brukar jag köpa om jag inte kommer på nåt annat...
 

Förra året...

Skrivet av  Jessica m Kalle och Ludde 29/9 -04
jobbade jag ju på systembolaget, och funderade mycket på det där med julklappen.
tillslut kom jag på att köpa Glögg. varje år Kommer blossa med en årsglögg, den heter tex Blossa 03 förra året och alltså blossa 04 iår. den är specialkryddad, en ny krydda varje år. Förra året var det pomerans och i år tror jag det är äpple.
Den görs bara i ett visst antal flaskor, och tar slut varje år. Så köp i tid.
Lite kul att ge någon som är "speciellt" året.
 

en länk...

Skrivet av  Jessica m Kalle och Ludde 29/9 -04
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=8356&Butik=0
 

Men...

Skrivet av  Tullan m John -99 och Ellen -02
kommer inte den supergoda Blossa-glöggen från förra året att säljas i år, den med pomeranssmak alltså i en mörkröd flaska? Då blir jag besviken :-( Satt precis och pratade om hur god den var med en kompis och blev så sugen.
 

näpp

Skrivet av  Jessica m Kalle och Ludde 29/9 -04
den kommer inte finnas i år, det var förra årets smak, i år är det "äpple" som gäller.
Jag önskar att 03án fanns i år med, läskigt god var den. Har inte smakat årets krydda ännu men skall naturligtvis prova den :)
 

Äsch!

Skrivet av  Tullan m John -99 och Ellen -02
Får väl lov att prova äpple i år då *surar lite*. Kanske kan vara gott det med.
 

Artiklar från Familjeliv