Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kräksjukan BLÄH!

Skrivet av Lami med tre!
I natt vaknade Albin och spydde kaskader. Nu har han hög feber också. Undra om det är den berömda kräksjukan tro. (Någon som vet om det blir feber också?) Nu går vi andra bara och väntar.... FY!
Svar på tråden: Kräksjukan BLÄH!

huvva

Skrivet av  Myzan & Co
vi hade magsjukan här i förra helgen.
Felix var sjuk natten till fredag och så en gång på fredagen, sen var det lugnt till söndag em. då han kräktes 2 ggr och sen vid midnatt 2 ggr - sen dess "bara" förkylningen tillbaka som han haft sen slutet på okt. nu hostar han så att varken han eller jag kan sova...
Vincent kräktes ner hela sin säng på måndagskvällen men sen inget mer *peppar peppar*
hoppas det går över snart och att ni andra slipper!
kramar från oss
 

Våra tre

Skrivet av  KL
hade feber, typ 38. Tog ung tre dagar innan de kunde äta och orka vara uppe.

Pest och pina men snart är det över!
 

Vi har legat hela familjen

Skrivet av  Maria H me Towa 000310 & Anja 011224
Barnen låg förra lördagen nattetid förståss. Sedan blev jag och Per sjuka natten mot tisdagen förra veckan.

Så mycket tvätt har jag nog aldrig sett i ett hem någon gång förut.

Nu är det gjort och hoppas det aldrig kommer tillbaka igen.
 

kräk och feber

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 15
visst kan man få feber av kräksjuka, men man kan ju också kräkas av hög feber. så om han bara kräktes vid ett tillfälle så var det säkert inte kräksjuka.
 

URK jovars var det....

Skrivet av  Lami med tre!
kräksjukan....
Fick reda på att halva dagis blivit sjuka samtidigt...
Det värsta är att han fått tillbaka det IGEN! Eller så var det aldrig över helt. Fredag-tisdag isf. Storebror 6 år kom hem igår och mådde illa, men hans feber låg på 41.1 och han har inte kräkts något så hos han var det antagligen febern.
Lillasyster 4 mån har idag haft diarré. Hoppas det slutar där.
Hjälp, nu luktar tumlaren bränt efter all tvättning!
Hoppas detta är över nu!