Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vem vill era januaribarn vara i julkalendern?

Skrivet av kadi
Har äntligen - efter ett halvårs slit - lyckats ratta in SVT igen och barnen får se årets julkalender (som de älskar förresten)! Men lite full i skratt blev jag när jag hörde vilka de hade som förebilder. Storebror (5) ville vara Abbe medan lillasyster (snart 3) ville vara Franke *asg* Han är så stoooor nämligen ;)
Svar på tråden: Vem vill era januaribarn vara i julkalendern?

oj

Skrivet av  Myzan & Co
det har vi inte pratat om - men båda mina busbanditer gillar julkalendern så vi tittar tillsammans varje dag :)
kramar från oss
 

Näää...

Skrivet av  Pia m. Antoine 011227 & Béatrice 030529
...mina barn är nog ff. för små för att vilja vara "någon annan". Antoine har givit sig själv epitetet "älsklingen" och Béatrice är "bebisen" *s*!

Men de gillar verkligen julkalendern :-)!

Kram
 

Jakob

Skrivet av  Ylva m Jakob 02 och Emilia 0308
har inte anammat julkalendern. Jag tror nästan att han tycker att dockorna är lite läskiga.

Här är det numer Sven på Röda Traktorn som viner förbi. Lillasyster vet inte om det men hon har den senaste månaden transformerats till Stubben och hennes lilla kavare är följdaktligen Blixten. Jakob har henne med till 100% i den här rolleken och han puffar och drar henne hit och dit och hon bara skrattar för att hon får storebrors fulla uppmärksamhet :-)

Själv är jag Nicola och får rycka in och mecka lite med Röda Traktorn med jämna mellanrum. Oftast behövs det bara lite bensin, men vi har bytt hjul och fyllt på olja också :-)
 

men Ylva då!!

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
Han heter ju STUMPEN o hans lilla fyrhjuling heter ju PONKEN!!! :-)). Tänk om Jakob sett att du inte hade koll på vad alla heter :-))
 

Gulp...

Skrivet av  Ylva m Jakob 0202 och Emilia 0308
...ja - det hade ju blivit lite jobbigt ;-) Men vem är Blixten då? Oj - är det kanske i Traktor Tom!!??!! Matts bil?

Måste nog kolla med lite mer än ett halvt öga nästa gång!
 

nä, blixten är ju bärgningsbilen

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
det borde väl du veta som är Nicola :-)))
 

Adam vill inte alls vara

Skrivet av  Lisa o Adam 8/2
nån i kalendern, han gillar den inte, tycker den är läskig, särskilt när den där svarta figuren kommer, då är det direkt "stäng av det här mamma, jag vill gå o ligga o sova"...Själv tycker jag den är lite trist, men jag är väl inte rätt målgrupp heller :-))
 

Just den älskar Sacharias...

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
Han blir alldeles lycklig när den där svarta ruffiga grejen komer... Bara skrattar!Ungar är häftigt olika! :-)
 

allram ;)

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
nej hon vill nog inte vara någon men hon tycker att det är fantastiskt bra och ser det två gånger om dagen. Det är mycket spännande att öppna luckan och limma fast den på baksidan.
Jag har ordnat så att hon får allrams dataspel i julklapp.
 

Allram själv är bäst

Skrivet av  Linda & Karl Johan- 02
tycker Karl Johan och blir sur när de "lie tråkiga" dockorna kommer enl hans mening. Han vill nog inte vara ngn docka alls, han är övertygad om att han är
Spindelmannen/Batman/Buzz Lightyear (beroende lite på vilken dag)
 

Glömde att skriva det

Skrivet av  Linda & Karl Johan- 02
att själva kalendern är väldig viktig!!! Karl Johan blir jättearg när han inte får öppna två luckor varje dag...
 

asg

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
Isadora med, hon vill öppna en på morgonen och en på kvällen!
 

Apropå förebilder...

Skrivet av  Kadi
Vi tittade i en sagobok idag med diverse bilder på prinsessor, goda féer, spöken, tomtar och troll. Jag frågade Alina vem hon vill vara och hon pekade på en liten dvärg *asg*. Ingen prinsessa här inte!

Men vad lustigt att flera vinterbarn tycker att kalendern är läskig, undrar om mina barn blivit avtrubbade? Fast jag brukar titta med dem, dels för att jag tycker att det är mysigt och dels för att jag översätter lite åt dem. Nu går i alla fall J omkring och kräver att maskarna ska ha en gonattpuss :)
 

Jeanna...

Skrivet av  K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
tittar bara på tv och filmer som vi godkännt innan eftersom hon precis som sin mamma är ett känsligt barn. Kalle Anka t.ex. går absolut inte för henne...det blir mardrömmar direkt. Men julkalenderna är helt ok för henne. Så så olika kan det vara.
 

Leon älskar kalendern...

Skrivet av  Lena
Nej här är ingen som tycker det är läskigt, han bara älskar Allram och de små dockorna. Jag gillar den också :). Vi brukar titta både på morgonen och sen reprisen på kvällen (fast då blir det jobbigt för man kan ju inte öppna en lucka på kvällen sen...).
 

Ingen...

Skrivet av  Wondergirl
Cassandra är mest intresserad av chockladkalendern. Hon tittar inte så mycket på själva julkalendern. Jag tror inte hon har förstått det där med att vilja vara nån annan. Men kunde hon välja tror jag att hon vill vara Pippi Långstrump, för henne älskar hon.
 

Artiklar från Familjeliv