Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Över en natt är alla blöjor borta!

Skrivet av Catrin med Ville 031013 och Freja 020113
Nu har Freja bestämt sig för att vara blöjfri. Både på natten och dagen!

Vi har inte ens fått henne intresserad av att sluta med dagblöjorna tidigare trots att hon kissar allt på en gång och sedan genast ber oss byta. Häromdagen ville hon helt plötsligt inte ha blöja. Sa till på dagis att inte ta på blöja och glömde sedan själv bort att hon inte hade någon på sig när hon kom hem. När vi vid 18-tiden åt middag pep hon desperat att hon måste kissa. Fort till pottan. Sen var hon ilsken över att jag satte på henne nattblöja, men på kom den. Vid 3-tiden på natten skriker hon på oss: "Måste kissa!" Inte i blöjan utan på toan.

Nu är vi inne på tredje blöjfria dagen och idag när jag la Ville så hörde jag från nedervåningen: "Jag har bajsat!" Himmel, var då? Då hade hon tagit av sig och bajsat på pottan:o)

En liten olycka har inträffat, men nu äntligen har hon bestämt sig för att vara blöjfri:o) Skööööönt! Trodde inte det skulle ske över en natt, särskilt inte med nattblöjan:o) Kanske dags att sluta med jumboflaskor välling?
Svar på tråden: Över en natt är alla blöjor borta!

Wow!!!

Skrivet av  Fia med Martina och Marcus
Vad kul! Och ja det låter som en bra idé att sluta med stor vällingflaska tycker jag. Så att hon kan få sova hela natten sen. Alternativt att hon får den en timme INNAN kvällsgåendet istället, om hon är väldigt förtjust i sin välling. Själv märkte jag att barnen åt mycket bättre med riktig mat då de slutade med välling.
 

Walter

Skrivet av  Jolin
gjorde som så att den dagen han fyllde 3 bestämde han sig...no more blöja och så e det sen den dagen ;)
helt otroligt, trodde han skulle ha blöja till tonåren ;)
 

jätteduktigt :) *IMT*

Skrivet av  Myzan & Co
 

Härligt!

Skrivet av  Jenny med Kristian -01 + bf 16/2
Kristian drack jättemycket välling (2-3 flaskor) på kvällarna förut, men när vi förklarade att det kan komma i sängen om man dricker mer än en liten flaska så accepterade han det och det har inte varit några problem. De är så kloka så man baxnar ibland! :o)
 

Artiklar från Familjeliv