Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blindtarmsinflammation och gravid???

Skrivet av Kattis m Theo & Pyret v 16
Är det någon som har erfarenhet av detta? Risker osv? Min svägerska är i v 28 och ligger inne och väntar på operation. Inge kul.
Svar på tråden: Blindtarmsinflammation och gravid???

ingen

Skrivet av  Myzan & Co
erfarenhet tyvärr.
ville bara skicka lite kramar till din svägerska och er andra oxå\'!
hoppas att allt går bra, men det gör det nog!
 

Kanske kan svara lite...

Skrivet av  Anna-Lotta m M-01 & A-03
...Att bli söv under en graviditet är "farligast" om man inte vet om att man är gravid, men nu när de är medvetna om det så kommer de att anpassa narkosen efter det. Det gör att din svägerska kanske kommer att må lite mer illa efteråt pga att hon inte automatiskt får alla läkemedel man brukar få mot t.ex illamående efter narkos.
Rent kirurgiskt tror jag riskerna är små och att beredskapen är stor ifall något händer.
Min egna erfarenhet som sköterska på kirurgisk avdelning är att det inte är helt ovanigt med magåkommor och graviditet och jag har aldrig varit med om att något snett.
Aldrig kul att bli opererad hur som hellst!
 

Tack

Skrivet av  Kattis m Theo & Pyret v 16
för lugnande svar!!!
Min svägerska blev opererad igår, och mycket riktigt, blindtarmen var rejält infekterad. Allt hade gått jättebra och dom har stenkoll på henne och bäbis. Skönt!!!
 

skönt

Skrivet av  Myzan & Co
att allt gick bra :)
kramelikram
 

jag har det..

Skrivet av  Jessica med Thelma 020224
när jag var i 8,e månaden fick jag åka in. dom trodde det var blindtarmen..så jag skulle opereras, men det kom in ett akutfall som gick före o då satte dom mig på pencilin intravenöst och det gick bort...men dom sa att jag skulle vara vaksam, för det kunde komma tillbaks. men det har det inte gjort..o jag är SÅÅÅ glad att jag slapp operation..

Hoppas det går bra för henne!