Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Theo har bankat i framtänderna igen. :-(

Skrivet av Kattis m Theo & Pyret v 20
Theo har varit hos tandläkaren igen. I söndags kväll ramlade han och slog framtänderna i en bordskant. Blodet rann och jag kände att minst en framtand var lös. i måndags morse var vi hos tandläkaren och jag var inställd på att vi skulle vara tvugna att dra ut framtänderna. Det såg inte vackert ut. Rejält svullen och sårig i tandköttet ovanför framtänderna. Tandläkaren konstaterade att han fått en rejäl smäll och att båda framtänderna i överkäken var lite lösa. Som tur var behövde dom inte dras utan det skulle läka av sig själv trodde tandläkaren. En oerhörd lättnad. Såret behandlar vi med antiseptiskt medel, men inget annat behövs göras!
Svar på tråden: Theo har bankat i framtänderna igen. :-(

Men nä!

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
Vilken osis han har er kille!
Skönt att han får behålla tänerna iallafall. När jag var liten ville tandlökaren "plåtsko" mina framtänder (jag hade ett emaljfel så mina tänder var alldeles för mjuka.). Mamma vägrade- och mina permanenta tänder har varit helt normala.
 

Blä!

Skrivet av  Charlotte med sessorna
Ja, min dotter har under kort tid också slagit i ena framtanden 2 gånger. Man blir ju galen. Dock inte så illa att vi behövde åka till tandläkaren men ändå så det sprutat blod från näsa och läpp. HUGA!