Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pia!

Skrivet av Ingrid mfl
Flyttar upp svaret hit ang ev trea. Som jag skrivit tidigare så tycks det vara få här som anser att en trea märks särskilt mycket. Vi är dock ett par mammor som inte delar den åsikten.

Nu fick jag mina rätt tätt, som du vet. Att ha tre barn som knappt klarar sig själv öht, går i blöjor, inte kan prata osv var inte helt roligt.

Men sen tror jag det kan bero på så mycket hur jobbigt det blir.
Dels på hur barnen är naturligtvis. Nu fick vi en väldigt bestämd och känslig liten dam som tar mycken tid och kraft (detta bekräftas även av dagispersonalen). Sen har jag tvillingarna, som aldrig kommit särskilt bra överens. De har slagits och fajtats mycket. Att behöva sära på två skrikande/bitande ungar flera gånger dagligen känns ju inte heller roligt.

Sen finns det ju naturligtvis guldstunder. De uppskattar ju lite samma saker. Alla vill med till ÖF tex, eller gå på djurparken för att se djur och ta en glass. Att alla tre åker vagn underlättar längre promenader. + att det är härligt att ha TRE barn. Snacka om att känna sig rik!!

Men. Om tättislivet känns tungt skulle jag absolut råda dig att vänta tills minsta är 3-4 år. När jag ser på en kompis till mig med 3 år mellan sina känns det som det blir på ett annat sätt från ca 4 års ålder. Barnet blir mer självständigt liksom.
Men tänk på en trea! Det ÄR härligt också!!

Kram!
Svar på tråden: Pia!

Oooihhhh :-)!

Skrivet av  Pia m. Antoine 011227 & Béatrice 030529
Vilket underbart härligt, ärligt och kärleksfullt svar på min fundering, tack :-)!

Vi få väl se om vi får/kan/vill bli föräldrar igen någongång i framtiden.

Ingrid nu byter jag helt ämne; berätta vad det var för amningsprov du gjorde! Hade det med vet.leg. att göra?

*kramas*