Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Eländes elände!

Skrivet av Mia m Vilhelm
Magsjuka. Alla i familjen spyr och skiter om vartannat, jag klarar mej rättså bra, men ååå!!! vad det är jobbigt....
Lillen började, natt till söndag, men han har bara spytt typ tre gånger. Men som han ser ut! Blek och glåmig och alldeles _stilla_, det är inte min Vilhelm, det, jag blir alldeles nervös, och nu _sover_ han också!
Blev så desperat att jag gav honom två sockerbitar imorse, det är rent otäckt när han bara sitter, han _kan_ ju inte sitta stilla, ens...
Hoppas att alla kryar sej nu, för jag är helt slut. Tur att vi har två badrum, annars vet jag inte hur det gått, fyra stycken som sitter på toan och spyr i hinkar, det är ett under att de inte krockat än!
Skulle gärna vilja sova en stund nu, men mammor får visst inte sånt i sjukdomslägen.
Svar på tråden: Eländes elände!

men bläää

Skrivet av  Myzan & Co
stackars er *ryyys*

skickar en massa styrke och krya på er kramar
 

Vet precis hur det känns...

Skrivet av   K-line med Jeanna 011226, bf 4/5
Jeanna insjuknade i lördags, och Tomas och jag igår. Jeanna spydde vi andra två är bara regält kassa i magen.

Om du kan ge Vilhelm tea med fruktsocker. Gäller för er också. Tea för att stoppa upp magen och fruksocker för att snabbt få energi. Jeanna gillar inte tea men när vi sa att det var magmedicin så svepte hon tre koppar. Till henne gjorde jag jättesvagt tea...typ doppade bara teapåsen.

Sköt om er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Uhh.

Skrivet av  Ingrid mfl
Stora krya-på-Kramar till lill-plutten.

Och styrkekramar till dig. Förkylningar och liknande är ju jobbiga och dryga men magsjukor.... det vill man bara inte ha.

Gissar att du står en del i tvättstugan. Hoppas ni tillfrisknar snarast!!
 

Artiklar från Familjeliv