Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En vän till mig

Skrivet av Anette mamma till 4
beter sig lite egoistiskt känner jag iaf. Sedan hon födde barn i augusti så kan hon inte komma och hälsa på utan jag ska bara komma och tilläggas kan att jag i somras blev 4-barnsmor (fick tvillingar)så det kan ibland vara jobbigt att jämt flänga hit och dit. En gång så var hennes son här och lekte med vår yngsta son, de är tre år. Hon kunde inte följa med och när sonen ville hem så kunde inte hon hämta utan tyckte att jag skulle fixa barnvakt till mina fyra och skjutsa hem hennes son. Detta kunde inte jag. Senast ringde hon och fjanta sig och skrattade och nästan anklagade mig för att jag gratulerade en person för en graviditet som hon hade försagt sig om till mig. Jag vet inte vad jag ska göra, det känns som det bara är på hennes villkor hela tiden. Någon som har något tips?
Svar på tråden: En vän till mig

Med tanke..

Skrivet av  Muija
På att du sjäv har fyra barn skulle jag inte ödsla min tid på henne för fem öre. Såna människor kan aldrig ändra på sig jag lovar, har själv erfarenhet av det, och ändå hade hon bara två barn och jag själv oxå två. Men förhoppningsvis så är hon inte din ända vän.

Ha de bra :)