Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skidresa med barn

Skrivet av C Star
Hej !

Är det någon som kan rekomendera något ställe i fjällen(åkbart med bil från Göteborgshållet)
Tänkte åka dit med mina barn senare i vinter.

Behöver inte vara värsta inne stället. Jag är ute efter bra skidåkning för barn familjer och prisvärt boende.

Vi är 2 st ensamstående mammor som ska avnjuta lite Svensk fjällstämning.
Barnen är mellan 7 - 10 år.

(och ett litet ps: Ska ha ett par carvingskidor till mig själv, är 166 cm lång/kort och medelgod utförsåkare(åkte mycket innan barnen fanns)
Hur långa ska man köpa? Tänkte försöka hitta ett par på begagnat marknaden på nätet)
Svar på tråden: Skidresa med barn

Branäs!

Skrivet av  Carina
gå in på branas.se och titta, verkar vara ett urmysigt ställe att åka till med barnen. Bra priser och mycket att göra. Det ligger i Torsby kommun (tror jag) i norra värmland. Har inte varit där själv, men planerar att ta en fyradagars där i vinter med barnen.
 

Vallat åt det hållet!

Skrivet av  C Star
japp jag har småsneglat på Branäs! Och det har lutat åt det hållet hela tiden! Då fick jag bara mer valla under skidorna nu, för att åka mot Branäs! :-)
Kanske man syns där , då!

Se upp i backen!

 

Yes!!

Skrivet av  Philips, Linus o Tims mamma
Kan VARMT rekommendera Branäs, då man har barn!!! Var där för tre år sedan och det var en av de bästa semesterarna vi haft. Ok, vi hade verkligen tur med vädret. Sol varenda dag (vi åkte i mars) så det gjorde ju sitt till. Men mycket bra arrangerat allting och lagom stort. Ungarna tjatar att vi ska dit igen...
 

Artiklar från Familjeliv