Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skridsko premiären avklarad *s*

Skrivet av Dollan med Hampus och Samantha
Och för Samantha gick det riktigt bra, hon hade i alla fall tillräcklig styrsel i kroppen så att man kunde dra runt henne. Och några "steg" kunde hon ta om man höll henne i handen.

Men Hampus *s* han såg verligen ut som Bambi på hal is. Ingen styrsel alls, benen for åt alla håll - hela tiden. Det var jätte jobbigt att försöka baxa runt honom på banan.

Stackarn är helt knäckt över att Samantha var "bättre" än honom. Vi försöker förklara att han var nästan lika bra, men han tror inte på oss.

*kramisar*
Svar på tråden: Skridsko premiären avklarad *s*

Men vad kul...

Skrivet av  Pehtra med Jesper + bf 7/2
åka skridskor är ju så roligt ( gammal konståkare som man är )Har funderat på när man kan börja åka med de små. Förr fanns ju dubbel skenor till de minsta. Vad hade ni?

Nu ska väl inte jag snöra på mig skridskorna i mitt tillstånd ( är snart i v37 ) men mannen kan ju få ta sig en tur.

Han kan ju pröva på en dubbel salkov eller nåt hi hi hi.
 

Det var riktigt roligt.

Skrivet av  Dollan med Hampus och Samantha
Men ryggen tog en hel del stryk. Det tar på krafterna att åka med de små *s*. Inget jag rekommenderar vid graviditet :)

Vi har vanliga skridskor till barnen. Inte med snörning utan lite hårdare med spännen.

Kan ju vara roligt för maken att lära Jesper åka skridskor.

Ska ni köpa skridskor så rekommenderar jag inte de på stadium. Jag köpte Hampus där och de är jättesvåra att få på. De har två spännen på sidorna och ser smidiga ut, men det är de inte!! Men de finns nog inte i mindre storlek än 25. Samantha har vita och lila med bara ett spänne och det spännet är vansinnigt mycket enklare att knäppa :) Hon har ärvt sina och jag vet inte vart de är köpta.
 

Tack

Skrivet av  Pehtra med Jesper + bf 7/2
för tipsen ang skridskor. Får nog ta å inhandla ett par. Jesper gillar verkligen att se andra åka...
 

*fniss*

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
Bambi på is låter kul att se på, men inte för stackars storebror. Tufft att lillasyster är bättre, men han lär sig nog. Tänkt att det finns så små skridkor :)

*kram*
 

Jo, han har tagit det hårt.

Skrivet av  Dollan med Hampus och Samantha
Är inte alls intresserad av att åka mera skridskor. Men vi ska i alla fall försöka åka en gång i veckan så att han lär sig. Hoppas att det blir lite kallt snart så att vi kan gå ner och åka på vår lilla IP. Då behöver vi inte anpassa oss efter ishallens öppettider.

Tur i oturen så har inte Samantha insett att hon faktiskt var "bättre" än honom så hon kan inte restas *S*

*kram*
 

Vad mysigt

Skrivet av  Katariina & Emma & Lillen v28
det lät med skridskoåkning:)

Själv måste jag vänta med det tills nästa vinter, skridskoåkning och slalom är väl de två sporter som är förbjudna vid graviditet just pga fallrisken...

Har tittat på de små skridskon i affären med drömmande blick *s*. Men nästa år...

*kram*
 

Artiklar från Familjeliv