Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fy vad trist :(

Skrivet av Pappa KP
Jag tog med min dotter på hennes första riktiga hockeymatch och det var nära att premiären blev förstörd av en flock otrevliga motståndarsupporters. Ingen hänsyn alls och de verkade mer intresserade av att skandera okvädningsord mot hemmaklacken än att titta på matchen. Tyvärr har väl många klubbar en liten klick idioter som förstör för alla andra som går dit för att se en bra hockeymatch. Lyckligtvis visade en av matchvärdarna oss till andra platser en bit bort så att min dotter slapp höra alla otrevligheter som haglade mot hemmalaget, hemmapubliken och mot sta\'n i största allmänhet.
Svar på tråden: Fy vad trist :(

Ja

Skrivet av  Glad Djurgårdare
Det är bedrövligt hur vissa håller på. När jag var liten och gick på sport så hejade vi fram vårat erat lag med hejaramsor mm. Medans dagens fans gör allt för att håna,skrika dåliga ord både mot motståndarlaget eller publiken.

Nä tillbaka till 70-80 talet
 

Skojar du???

Skrivet av  Klacken...
??? 70-80 talet... visst då Blue Saints härjade som värst. Slängde knivar i båsen, skanderade hatramsor mot Looben.... nä du det var INTE bättre förr, bara att det är mer öppet i dag....
 

Beror på vilken supporterklubb

Skrivet av  Migoo
Jag brukar stå hos Goa Gubbar när jag är på match, antingen hemma eller borta. Det är väldigt sällan som det gapas några otrevligheter över motståndarlaget. Iallafall inget som jag inte skulle låta nån av mina barn lyssna på. Sen vad gäller det andra lagets publik och fans så nämns de aldrig. Iallafall inte vad jag har upplevt. Men det kanske är så att Goa Gubbar är unika ???
 

Lyckligtvis...

Skrivet av  Pappa KP
...har jag inte stött på så otrevligt beteende på många år. För kunde ramsorna vara ganska vidriga (eller i vart fall barnförbjudna) men det tycks som att de flesta supporterklubbar självmant rensat upp.
 

Får väl se...

Skrivet av  Pappa KP
...om Goa Gubbar sköter sig på tisdag :) Matcherna mellan MIF och Frölunda brukar vara underhållande.
 

Oerhört trisst

Skrivet av  Nicke61
Om jag förstår saken rätt håller Du på Mif och då bör det varit matchen mot LHC. Det har funnits problem i klacken det vet jag och många som stött på dom i olika hallar har inte alls upskattat vissa individer i klacken.Några blev avstängda i höstas efter diverse bråk.LHC kanske behöver ta ett allvarligt snack med klacken .Ja , det är inte utan att man längtar tillbaka till hederliga "Sassa brassa mandelmassa"! Som Linköpingsbo är jag både ledsen och arg över det inträffade...
 

Stämmer

Skrivet av  Pappa KP
Det var ett tiotal personer ur LHC-klacken som betedde sig väldigt illa. Verkligen tråkigt när några få ger klubben dåligt rykte. LHC är annars en klubb jag förknippar med fair play och avsaknad på bråk.
 

Trist!

Skrivet av  Migoo
Jo sånt är verkligen trist måste ja hålla med om! Uscha! Själva skakade vi på huvudena åt en hel del sånt när vi var med Goa Gubbar på besök i Linköping. Får verkligen hoppas att lhc-klacken fixar till sånt där.
 

Jag tog med mina barn

Skrivet av  Effy
på en match för några år sedan och upplevde också att det var tråkigt då hemmaklacken ropade könsord och fula ramsor om motståndarna.

Nu såg jag att du höll på Mif och det var tyvärr på en hemmamatch mot Luleå som detta inträffade. Vi hade dessvärre inte råd med sittplatser så vi var tvugna att stå mitt i det.

Det har kanske blivit bättre nu. Vågar vi oss dit fler gånger?

 

Artiklar från Familjeliv