Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu måste ni hjälpa mig - om Carro

Skrivet av Bea m. Vincent & Herman
Jag och sambon är oense om Carolina Klüft. När började hon tävla i längdhopp? Har hon ställt upp individuellt i annan gren (dvs inte ingått i 7-kampen), vad och när i så fall?
Svar på tråden: Nu måste ni hjälpa mig - om Carro

denna säsong

Skrivet av  UlLi
kör hon längdhopp för att sedan satsa på både läng och 7kamp till sommaren om jag fattat allt rätt
 

Hon har

Skrivet av  Mallaco
ställt upp i både längd och höjd individuellt flera gånger, men det är igentligen mångkamp hon sysslar med.

Att hon hoppade längd nu i inne-VM beror nog mer på att spara sig till OS i sommar då hon ska köra mångkamp!

Hon är värkligen en mångkamperska och är duktig i många grenar, hon skulle ju sprungit stafett med tjejerna också men det verkade som den lilla skadan kom emellan.

Men visst är de duktiga våra friidrottare.
 

Det hade ändå inte

Skrivet av  Sportmats
blivit något stafettdeltangade för henne, då svenskorna inte gick till final.
Klüft har tävlat i individuella grenar på olika arenatävlingar. Minns i Växjö i somras, då hon tävlade i längd, höjd, 200 meter och 100 meter häck. Allt som ett led i uppladdningen inför sjukampen.

Det märkliga med fröken Klüft är att hon tillhör Sverigeelit i längdhopp, höjdhopp, 200 meter och förra året faktiskt också i spjut, där bara en tjej från Göteborg, Savic, tror jag hon hette, kastade längre.

Jag tror personligen att Carro skulle testa tresteg också, där kan hon säkert också göra stora resultat. Det sägs att hon har hoppat 14.50 (30 cm längre än svenska rekordet) på träning med halv ansats...
 

Å andra sidan...

Skrivet av  Alina
...kanske svenskorna gått till final om hon varit med? Nä, det hade väl ingen trott i och för sig, Carro är fantastisk, men SÅ fantastisk är hon inte :-).

 

Hon ska väl...

Skrivet av  Alina
...om jag förstått saken rätt köra både mångkampen och längdhoppet i OS.
 

Artiklar från Familjeliv