Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

DUMMA TV 4!!!

Skrivet av Linn
Tror ni att de kommer att sända VF-HV på onsdag som jag sett fram emot ??? NEPP!!!!!
Det blir Färjestad-Timrå IGEN !!!!! Ledsen att säga det Blomman men jag tror att det kommer att bli en bättre match mellan VF-HV. BLIR SÅ SUR!!!!!
Svar på tråden: DUMMA TV 4!!!

Men de va väl själva fan

Skrivet av  Migoo
Varför?? Kan de åtminstonde inte växla så att de sänt varannan??? Puckon!
 

Mail till TV4

Skrivet av  Migoo
Jag drog iväg ett litet mail till TV4 och frågade dem varför de bara visar FBK - Timrå matcherna. Här är deras lilla förklaring:
"...den matchen kan vara avgörande för vilket lag som går vidare, vilket inte gäller i HV-Frölundamatchen den här omgången. En ganska självklar nyhetsprioritering..."

Inte för att jag håller med dem till fullo men jag förstår deras motivering iallafall. :(
 

Mmmm....

Skrivet av  Linn
...förstår också motiveringen men man behöver ju inte gilla den !! Vad händer om Timrå vinner imorgon med?? Blir det så att de hoppar över VF-HV på fredag också då??
Jag menar då är ju ingen match direktavgörande.

Känner mig som en tjurig tre-åring i frågan.*ler*

Alltså blir det en hopplös radiomatch till. SUCK!!!
 

Nä de va ju det...

Skrivet av  Migoo
Jag gillade den inte heller.
Oavsett vad som händer i morgon så är båda omgångarna lika "nära" avgörande i omgången efter det.

Jotack du. Radion duger i bilen!
 

Har ni inga kompisar med Canal+?

Skrivet av  PPP
Kan ni inte bjuda in er hos kompisar med Canal+ så att ni kan se er match?
 

Jodå..

Skrivet av  Migoo
å dit hade jag gladeligen åkt om det inte var för att hela familjen ligger å kräks :( Vill inte gärna dra med mig någe sjukdommar till polarn.
 

Nej tyvärr !

Skrivet av  Linn
och även om vi hade så är sonen sjuk så vi kan inte gå hemifrån ialla fall :(
Men, men sånt är livet.*ler*
 

Linn!!

Skrivet av  Blomman
Du har inte comhem, så du kan beställa hem just den matchen? Så gör mina kompisar som har möjligheten.
 

Tyvärr så...

Skrivet av  Linn
...har vi inte det heller*ler*
Jag bara gnäller *ler* Får nöja mig med Färjestad- Timrå. Håller faktiskt på Timrå i den matchen.
 

PPV

Skrivet av  Migoo
Det går ju inte att göra på Canal+. Det där är ju bara PPV som det gäller. Tyvärr så visas ju inte matcherna på PPV längre när det är Canal+ och TV4 som delar på det. Men men nu är det bara HV å VF kvar att göra upp om den andra finalplatsen.
 

TV4 skall ha lite heder trots allt

Skrivet av  Migoo
Jag har nu haft lite mailkorespondans med redaktionen på TV4. De har varit riktigt duktiga på att svara på mail och förklara. Sen att vi inte är överens är en annan sak.

Som jag skrev i den här tråden förut så annser de att nyhetsvärdet är större i Karlstad då värmlänningarna kan avgöra vilket inte varken VF eller HV kan.

Däremot så lovade de mig att på fredag är det HV-VF som gäller och troligtvis även på söndag om det blir en match till.

De har varit riktigt snabba på att svara och dessutom gett bra svar. Sånt uppskattas! Där ligger de milsvidder före både SVT och TV3 som hittills aldrig har bemödat sig med att svara på några frågor man skickat.
 

Ja...

Skrivet av  Linn
... helt klart. Bra att de svarar snabbt. Annars finns ju risk att man blivit ännu surare *ler*

Skönt att höra att det är VF-HV på fredag. Har ev. genrep då så då kan jag troligtvis inte titta i alla fall men sambon kan. Nästan så att jag hoppas att sonens brakförkylning drabbar mig med full kraft på fredag så jag kan vara hemma. Men bara nästan.*ler*
 

Ja, jag såg det Linn...

Skrivet av  Blomman
tänkte faktiskt på dig på en gång... =)
Och tycker för rättvisan skull att du borde också få se en match!!!
 

Tack....

Skrivet av  Linn
... det var snällt ! Hoppas nu att jag kan se matchen på fredag istället. Hoppas att VF och Timrå vinner ikväll.
 

Japp!!

Skrivet av  Blomman
Vi får hoppas på VF-Timrå i final!!! Lycka till ikväll!!
 

Artiklar från Familjeliv