Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skall börja

Skrivet av Nyfiken och frågvis
spela golf hade jag tänkt. Inte bara jag utan hela familjen. Jag kan ingenting om golf än så länge. Hade tänkt ta green card längre fram men hade tänkt börja plugga lite redan nu så att det skall gå smidigt (stressad småbarnsmamma som inte hinner sitta längre stunder och har svårt med koncentrationen). Någon som vet vart jag kan få tag på teori som används under greencard utbildningen? Kan någon ge mig värdefulla tips om golf? Jag är supersugen och vill veta allt. Hur fungerar det när man skall gå en bana tex? Inväntar man dom som är före och vad är det för vett och etikett regler som gäller? Vilka golfprylar skall jag köpa nu från början och vad skall jag undvika? Vilket medlemsskap är det smartaste? Har kollat lite runt och dom flesta golfklubbarna i västerbotten har skyhöga insatser och medlemslån. Dyrt blir det.
Svar på tråden: Skall börja

Om du inte vet något

Skrivet av  Niina Wa
så är det ju faktiskt det man får lära sig när man går kurs.

Kontakta en golfklubb och börja på en kurs. Då får du också veta vett och etikett. Så kan dom tipsa om litteratur du kan läsa.

Men varför börja med en sport man inte vet något om? Hur vet du ens att du VILL spela golf???
 

Jag tycker

Skrivet av  Nyfiken och frågvis
golf verkar så väldigt roligt det är därför jag vill börja. Har kikat mycket på Tv och även köpt mig en järnklubba och varit ute på golfbanor och slagit lite. Det känns roligt och hela familjen tycker det känns roligt ..... that´s why. Jag vet att man får lära sig det som behövs på greencardutbildnigen men jag skulle vilja börja kika lite innan den utbildnigen det var därför jag frågade och ville ha tips på allt som är bra att veta.
 

Ett tips..

Skrivet av  Monica med Amanda & Cornelia
om du är en stressad småbarnsmamma så skulle jag råda dej att vänta tills barnet/barnen är lite större.

Att gå en runda då o då är inte så kul, för man måste träna även när det handlar om golf. Stå o nöta på rangen.
Jag och min sambo är vilande medlemmar just nu, för att vi inte har tid med barn o golfspel, eller tid för nån runda då o då finns, men det är inte kul att bara spela nån runda då o då och inte hinna stå och träna så att man blir bättre.
Jag lovar att man behöver nöta, det handlar både om att kunna slå längre, rakare träna närspel mm mm

Men det är en kul sport det skriver jag under på
 

Artiklar från Familjeliv