Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lantis ska till Globen.

Skrivet av Hanna
Min man och jag ska ev gå på World Cup i Globen på måndag eller tisdag beroende på var Sverige hamnar i gruppen och nu undrar jag om det är knöligt att parkera där, hur långt innan man bör vara där, ska man parkera nån annanstans och ta sig dit på annat sätt? Man vill ju inte komma försent till matchen bara för att man inte blir av med bilskrället!
Tacksam för hjälp!
Svar på tråden: Lantis ska till Globen.

gott om plats..men...

Skrivet av  Fenrisulven
vääääldigt dyrt,kommer inte ihåg exakt hur mycke de kostar men minns att jag reagerade starkt,ett alternativ är ju att parkera på en infarts/samåkningsparkering i någon förort gratis och sen ta tunnelbanan till globen.
 

Tack för hjälpen!

Skrivet av  Hanna
Biljetterna låg på ungefär tusenlappen per styck så parkeringskostnaden får väl gå i den allmänna konkursen. Man är ju lite lat också!
 

Parkera i Årsta

Skrivet av  PPP - ångrar redan att han skriver detta...
Ett tips jag inte borde ge (eftersom det påverkar parkeringssituationen där jag bor) är att parkera i Årsta. Gratis gatuparkering, gott om plats och mindre än tio minuters promenad till Globen.

För lantisar: sväng vänster istället för höger i rondellen strax innan Globen (vid Harley-Davidsson & Seat), parkera på gatan så nära rondellen ni kan. Var Globen ligger i förhållande till rondellen är inte så svårt att lista ut...
 

Vad hygglig du är!

Skrivet av  Hanna
Den varianten verkar ju bra! Vi får väl ta vår minsta bil så att ni som bor där också får plats ;-)
 

Slakthusområdet

Skrivet av  Postman
Ni kan även efter att ha svängt in mot Globem vid ovannämnda romdell ta direkt till höger efter tunnelbanestationen vid Globem och parkera längre ner längs staketet mot spåret. Brukar vara gott om plats där ifall man är där ca en timme innan. Gratis och lite närmare.
 

Tack Postman!

Skrivet av  Hanna
Nu återstår bara att fixa barnvakt. (Jag antar att ni inte löser det åt mig också?!) ;-)
Det är ju lite knöligt när man inte vet vilken dag det blir men det är det värt! Ska bli kul att se stjärnorna!
 

Ytterligare en variant

Skrivet av  Lotta
om man kör höger i rondellen och sen ytterligare höger när vägen delar sig i en T-korsning och sen snabbt höger in på Bägerstavägen så finns det massor av gratis parkeringsplatser.
 

Artiklar från Familjeliv