Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ang. fotboll i England

Skrivet av Jelena m. Luna 24.sept
JAg är helt okunnig i frågan så ursäkta mig om frågan låter korkad!!!!
Vill överraska min man med en resa till London i mars(någon gång mellan 8 och 15mars) och med biljeter till någon fotbollas match, gärna på europeisk nivå(UEFA match)
Spelas någon match då?
VAr kollar jag detta?
VAr köper jag biljeter?
VAd brukar dem kosta?
Resa och boende samt en teater besök skall jag boka själv, men fotboll.......HJJÄLP!!!
TAck på förhand!
Svar på tråden: Ang. fotboll i England

Svårt

Skrivet av  Freddeh
Varför just UEFA nivå? Det är precis lika härligt, troligen härligare att se Premier League fotboll.
Men om det är UEFA nivå så hittar du spelcheman på www.uefa.com
Antingen är det Uefa cup eller Champions League som gäller då.

UEFA cupen:s 16dels omgång spelas antingen 10 eller 16 mars, men inget London lag är med i cupen. Förutom Millval men den arenan vill man inte besöka frivilligt. :)

Tittar vi på Champions League så har de speldatum bl.a. den 8 eller 9 mars. Men vilka som spelar när avgörs inte fören i december.

Om du skall så på inhemsk engelskfotboll i London, helst Premier League så är det främst Arsenal, Chelsea, Tottenham du skall leta efter. Det finns fler London lag i PL men de är inte riktigt lika kände eller tillräckligt stora.
Spelschema för PL hittar du på:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/eng_prem/fixtures/default.stm
Tyvärr verkar det vara uppehåll mellan 8 och 15 mars. Osis.

Priser:
Tottenham tar mellan £37 - £55. Arsenal eller Chelsea tar mer.
Enklast och billigast att ringa direkt till klubbarnas biljettkontor. Finns tfn på respektive hemsida.

Lite otur med de datum du valt.



 

TAckför ditt svar

Skrivet av  Jelena m. Luna 24.sept
Detta med Champion league låter väl bra...det är bara att vänta december och se om det blir någon London lag där.
JAg valde europeiska cuper framför engelska ligan för att jag tror att jag hört han och hans poolare diskutera engelsk fotboll som icke intressant...JAg tror nog att han är mer förtjust i sydeuropeisk fotboll..men vad vet jag!?
Nu har jag börjat också på att leta backetboll resor(för han älskar baskettboll lite mer än fotboll) oc det hitatr jag själv. Då kan jag ta lite roligare(för mig :-) städer som Milano, Bologna eller BArca....
Vi får se hur det bli...JAg återkommer om det blir flera frågot.
TAck än en gång!