Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skidor - snowboard

Skrivet av Jo
Hej! har aldrig varit inne på detta snacket men prövar om ni kan hjälpa mig med några åsikter. Vi hade tänkt att vår son, 4 år i vinter, skulle börja åka skidor (utför). Detta vet jag skulle gå alldeles utmärkt eftersom jag har arbetat som skidlärare för barn i den åldern. Nu är det så att han vill inte höra talas om detta, och blir tvär så fort man nämner det och detta kan ju naturligtvis försvåra inlärningen. Han vill åka snowboard istället, vilket inte är så konstigt eftersom alla i hans omgivning gör det (jag, min man m.fl.). Finns det någon här som har erfarenhet av att så små barn åker snowboard. Som vuxen tycker jag faktiskt att det är lättare än att åka skidor, när man väl kommit över den första spärren. Men små barn, är deras balans så utvecklad så att de kan stå på tvären och åka, utan möjlighet att bromsa genom plogning. Kan tala om att hans motivation för att åka snowboard är på topp, han har varit i fjällen flera gånger varje vinter sedan han föddes och vill nu testa själv. Någon med erfarenhet eller åsikter?
Svar på tråden: Skidor - snowboard
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv