Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är jag bara lat?

Skrivet av puma67
Är jag bara lat? Är för tillfället sjukskriven för ryggont. Har varit hos läkare som inte kunnat hitta något fel alls. Jag har tagit en massa prover då jag känner mig andfådd och håglös mest hela tiden. Jag arbetar som lärare och har haft en tuff höst med ny klass (5:a) och min man har varit ute och rest mycket. Barnen är 4 och 6 och jag arbetar nu heltid. Nu har jag varit hemma i en och en halv vecka, om man inte räknar höstlovet. Ryggen börjar väl bli bättre och det är det som känns konstigt. Jag borde ju få mer energi och vilja att gå tillbaka till jobbet, men jag känner mer panik över att jag måste tillbaka på måndag. Jag gråter för allt eller rättare sagt för inget. Det bara kommer. Jag känner mig helt kass som mamma när jag bara skäller och går på på mina gulliga barn. Jag får sånna skuldkänslor för att jag inte kan uppbåda lust och kraft att "leka" med dem.

Är detta ett tidigt stadie av stressymptom, eller är jag bara bekväm. Jag har haft Luther på min axel så länge jag kan minnas. Alltid haft dåligt samvete om jag gjort något för mig själv eller latat mig.

Usch vad jag gnäller. Vet inte riktigt hur jag ska göra eller känna.(grinar igen). Jag vill inte vara en sån som bara tycker synd om sig själv.

Behöver lite tips.....
Svar på tråden: Är jag bara lat?

Snälla du...inte är du lat

Skrivet av  agneta E
Jag tycker du låter ut tröttad och med stressymtom som är lika som vid depression. Håglöshet och anfåddhet är sådana symtom. Att vara anfådd kan vara ångest.Det kan vara svårt att andas, sticka i bröstet eller i en arm, en klump i halsen som inte går att svälja ner..Du behöveer lite avlastning med barnen. och kan du lata dig och ta vara på lite egen tid så gör det utan dåligt samvete. Det har hela familjen nytta av.Lätt är det inte men nödvändigt för ditt välmående. Fortsätter du som tidigare förvärras symtomen.Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv