Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag är less....

Skrivet av annonym
på allt känner jag. Jag skulle vilja åka alldeles ensam på en veckas semester till värmen eller var som helst där jag fick vara ifred. Jag är trött hela jag, orkar ingenting. Är orolig för min framtid, trivs inte på jobbet, men känner samtidigt att jag har svårt att få något annat, är aldrig ensam utan har ständigt familjen eller jobbet omkring mej. Jag önskar att jag hade råd att gå iväg och prata med någon men det verkar kosta så mycket. Hur ska man orka fortsätta så här? Jag har 2 barn 1,5 år och 4 år gamla, sambo som inte är nöjd med sexlivet (sex 1 ggr/mån). Jag har ingen och då menar jag absolut noll lust till sex just nu och det har varit så i ett par år. Jag vill bara ha space, men hur jag än vänder och vrider på veckans sju dagar så kan jag inte få mer tid till mej själv än en ynka halvtimme efter barnen har somnat för sedan slår tröttheten till och jag somnar alldeles utmattad framför TV:n eller sittandes på en trästol om så skulle vara fallet.
Svar på tråden: Jag är less....

Du måste se till att...

Skrivet av  C
Ändra på din livssituation på något sätt. Jag vet att det är svårt att göra, men om du fortsätter på den här vägen så är risken överhängande för att du ska bli sjuk - och då tar kroppen time-out från allt i något år. Backa i tid!

Har du pratat med din sambo om det här? Gör det annars! Kan ni inte försöka att "dela" på några kvällar i veckan så att du får tid till dig själv - att vila, gå på bio, träna eller göra något för dig själv?
Prata också med din husläkare eller BVC om du kan få samtalskontakt där.

*styrkekramar*
 

känner precis som du!

Skrivet av  Anna Ho
jag har magkatarr, oroar mig för att jag fått nytt jobb men ingen dagisplats, är en trist gråtig mamma och fru, vill flytta men det är svårt, vill vila!!