Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

anfall och disorder....

Skrivet av andra sidan

har en son som diagnoserats för seizures och bipolar disorder (humörsvängningar). Vi bor inte i sverige för tillfallet, men vill endå ha alla era råd o tips om hur jag ska göra. Vi har fått medicin mot det, jag har inte vågat öppna burken än...har hört så mycket om dessa droder, att dom kan få en å bli sämre till o med. Min pojke är 5 år.-väldigt intelligent o glad, men kan inte klara av att hantera för många intryck o vistas bland många barn samtidigt för värrar hans inlärningsförmåga. Han har gått i akademisk skola i 6 månader, o jag vet varken ut eller in. Skolan vill bli av med oss o skicka iväg honom till en särskola, men mindre klass, men jag vet inte om det är riktigt lösningen för honom. Jag trodde tidigare bara att det räckte med en bra pedagog (vilket e omöjligt o finna i detta land vi e bosatta i), som kan få honom att hålla humöret uppe på top även om man måste göra saker som e tråkiga, han har även tappat all motivation o göra läxor o sånt oxå, o grupparbeten funkar inte alls.
VAD ska vi ta oss till? snälla hjälp med så många tankar som möjligt. PS. Jag har till o med funderat på att ge honom en ketogenic diet, för att slippa droga honom. HJÄLP!
Svar på tråden: anfall och disorder....

Det kanske kan intressera dig

Skrivet av  Britt
att läsa det jag skrev den 21 nov Barn med särskilda behov/Språk o talstörning - rubriken är Besvärliga förlossningar, långt
Det handlar om kranio sakral terapi, som på vissa håll används en hel del för barn med olika svårigheter. Om det finns störningar i det KS systemet, så kan man få förbättringar när detta rättas till. Men läs själv så länge...
Detta kanske inte alls finns där ni befinner er, vet ju inte på andra sidan av vad, som ni finns.
 

Artiklar från Familjeliv