Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ändra beteende

Skrivet av eländig vega
Jag kopierar några rader som l8jo skrev längre ned:
"vet att jag har mycke å greja med här hemma men ju mer jag tänker på vad som ska göras ju mer stressad blir jag...sätter mig å bara stirrar orkar inte göra nåt istället får dålig samvete"
Det stämmer på pricken in på mig. Jag har en lång lista på grejer som jag verkligen måste (MÅSTE) göra just nu, men jag skjuter bara upp och plågar mig själv och mår dåligt över att jag inte tar tag i sakerna. Det är verkligen självplågeri och förutom att sakerna sällan blir gjorda i tid så tänker jag konstiga tankar om ytterligare självplågeri (väldigt wacko tankar). Så här har jag hållit på i säkert tio år, jag har bättre och sämre perioder. Jag har insett att jag är mediemissbrukare eftersom jag ständigt flyr det jag borde göra genom att se tv eller kolla Internet (som nu). Jag verkar inte kunna ändra på mig av ren viljekraft. Gillar jag att plåga mig själv? Speciellt när jag blir lämnad ensam hemma så är jag fullkomligt hopplös. Jag som egentligen är en kreativ person skapar ingenting.

Kan någon ge mig några handfasta råd hur jag ska ta itu med min situation? Jag har en man som börjat begripa vad jag är för en person. Jag har dåligt samvete inför honom. Han stöttar mig verkligen och försöker hjälpa mig att prioritera och sparka mig i baken. Men jag är så rädd att han ska tröttna på vara hök över mig. Vi får så dumma roller. Ändå fortsätter jag med mina dumma beteenden. Borde jag söka hjälp eller kan jag göra något på egen hand? Jag kan tillägga att jag de senaste två vintrarna har haft svåra problem med eksem i ansiktet och på delar av kroppen. Mitt nuvarande jobb sköter jag hyfsat när jag är på jobbet, men får inget gjort med det arbete som jag tar hem. I vår tänker jag jobba mer tid på jobbet så jag slipper ha arbete med mig hem.

Tack för era råd.
Svar på tråden: Ändra beteende
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv