Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*ASG* Bröllopsfixeringen är total!

Skrivet av Loppilej bekänner ;-)
Jag tror bestämt jag kommer behöva några månaders rehabilitering när bröllopet är över!

*S* Numera känns det fullt normalt att öva på att "gå snyggt" vid de mest underliga tillfällen, tex. när jag bär ut soppåsen kan jag komma på mig själv med att "gå stiligt" -vilket antagligen ser mer än komiskt ut, för då sträcker jag på ryggen och känner mig som en mannekäng, går med högburet huvud och spretar med fingrarna iklädd träningsbrallor, sunkig t-shirt och soppåsen tjusigt dinglande i högerhanden *mina grannar måtte tro jag är galen ;-)*

Vals-steg tränar jag också på såfort tillfälle ges, då känner jag mig som en älva -men liknar nog mest ett fån!
Detta har jag hitills endast gjort hemma i lägenheten till familjens stora förtjusning... *ler*

Jag kan även närsomhelst *höra* bröllopsmarschen i mitt huvud, oftast när jag går i korridorer (har även hänt mellan hyllorna på ICA) häromsistens på sjukuset (!) -Då skrider jag fram som sankta lucia ungefär samtidigt som jag tyst nynnar för mig själv *tada da daa*
Förmodligen ser det ut som att jag rymt från en sluten avdelning ;-)
*asg* Jag känner mig skitfånig när jag kommer på mig själv! =)

*S* Snälla, säg att detta är ett fullkomligt normalt beteende och att ni också gör så och att jag inte alls behöver oroa mig för att folk ska tro att jag är skvatt galen :-)
Svar på tråden: *ASG* Bröllopsfixeringen är total!

*Skratt*.....

Skrivet av  Åsa
Jodå, visst känner jag nog igen mig lite.
Kunde inte ta ett enda danssteg innan pappa började dansöva med mig hemma i köket både hos dom och oss.
Sedan var det bara att öva både med sambon och moppen när man städade.
Grannarna förstår nog när de ser annonsen i tidningen.
 

Fniss!!

Skrivet av  Mrs B
Njaaa... Jag har nog inte (ÄN!) tränat synligt. Men jag står då framförs spegeln & fantiserar en massa. Sträcker på mig, tänker ut olika frisyrer, provar halsband & fantiserar ännu mer. Kollar vinklar, "såhär ser jag nog ut i kyrkan", "nu är vi på festen"... Hihi! nog är man tokig allt!

Apropå valsen. MÅSTE man dansa brudvals?? Måste man dansa överhuvudtaget??? DET vill jag inte!!
 

Åh, nä inte måste man dansa inte!

Skrivet av  Loppilej
-Jag vet inte ens om vi SKA dansa någon brudvals, men jag tränar ändå *S*
Någon gång i livet kanske jag kommer på att jag vill dansa vals och då är det ju bra att kunna =)

*fniss* Jag kollar också vinklar måste jag erkänna :-)
 

hihi...

Skrivet av  Myzan med Vincent 5/1
jag ska gifta mig och döpa sonen 22/6 och har inte övat på nåt... tycker det känns som om jag har ett år eller två på mig att fixa allt.
tror jag ska ta efter dig *fniss*
lycka till den stora dagen! kramar från oss
 

Åh, men precis så känndes det...

Skrivet av  Loppilej
För ett par veckor sedan =)
Numera känns det inte riktigt som att vi har lika gott om tid *börjar bli liiiite lätt stressad*

*gulp* 8/6 är ju SNART!
 

Det har väl hänt....*asg*

Skrivet av  Jennie, Elin & Lukas
och då har sambon inte ens friat ännu :o)
Men som jag brukar säga, bättre förekomma än förekommas (vill ju vara säker på att allt ser bra ut till bröllopet som kanske kan bli av någon gång 2070 eller så....*skrattar*)

Jag tror nog inte att grannarna tycker du är galen! De uppskattar säkert underhållningen... :o)
 

*ASG* Ja, men det är väl rätta takterna!

Skrivet av  Loppilej
Det är klart att det är bättre att ha allting intränat och klart till sambon din friar *skrattar* :-)
 

*skrattar*

Skrivet av  Frk Marmelad
Jag råkade höra en kille stå och diskutera något med en kompis (antar jag) i mobiltelefonen "Jag fattar inte det här med bröllopet, hon planerar och fixar, det är för fasen mer avancerat än att invadera Irak" *S*.
 

*ASG* Åh, vilken störtskön komentar! :-) IMT

Skrivet av  Loppilej
 

Artiklar från Familjeliv