Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Börja om från början, börja om på nytt"....

Skrivet av utomhus
Det gör jag nu *snyft* Min kompis o jag som ska gifta oss samtidigt har köpt kläder i vitt o svart. Det färgen man har när man ska gifta sig. Jag har köpt kläder som går i beige o ljusblått. Trodde att hon oxå skulle hoppa över svart o vitt eftersom vi ska vara utomhus. Nu kände jag att om vi har kvar våra kläder så är vi bara vittnen. Även om vi oxå ska gifta oss så känns det konstigt på nåt sätt.
Förstår ni? Min blivande tyckte jag var löjlig men min mamma( som är den enda som vet nåt) förstod mig. har dom "bröllopsfärgerna" så vill jag oxå ha det.
Vet att allt låter barnsligt men behöver skriva av mig lite. Tack för att du orkade läsa!
Kramisar
Svar på tråden: "Börja om från början, börja om på nytt"....

ojdå

Skrivet av  Makeba
du hann inte köpa kläder åt flickorna, då?
*ser pengarna flyta bort*
 

Jo....

Skrivet av  utomhus
det som fanns kvar att inhandla var byxor + slips till sambon....
Så strax ska jag åka ner på stan å lämna tillbaka allt. Min klänning får jag bara ett tillgodokvitto men min snälla mamma tar det å ger mig pengar. Flickorna klänningar får jag inte heller pengar tillbaka men välja nåt annat. Skjortan till min sambo byter jag väl till en vit. Skorna behåller jag. Så jag har ringt runt till butikerna så att dom vet att jag kommer. Nu ska kompisens kille ha kortärmad skjorta och ingen slips men vi vill att min ska ha det så därför måste han ha långärmad skjorta. Svarta byxor har vi sett till honom när vi har letat beigefärgade så det är skönt. Och vita kläder lär ju finnas nu när det är studenttid.
Usch vilken magknip jag fick....
 

bra att

Skrivet av  Makeba
de tar tillbaka kläderna i a f....
 

men du gumman..

Skrivet av  Tess&Tindra 020131
det spelar väl ingen roll....du /ni ska väl ha det ni vill?eller?känns det inte ok?
 

Nää

Skrivet av  utomhus
det kändes inte bra. Nu har jag iall fall lämnat tillbaka allt. Och köpt vita kläder. Det är bara svarta byxor kvar. Slpisen blir ju svår. Men man kan väl bryta av med lite färg?
 

Men...en liten undran bara...

Skrivet av  Loppilej
Jag blir lite fundersam, inget illa ment...men varför gifter ni er tilsammans?
Får du verkligen det bröllopet _du_ vill ha?
Det känns lite som att du anpassar dig väldigt mycket efter din kompis, först sminket och håret som du gärna ville få gjort *proffsigt* -men struntade i eftersom din kompis inte skulle till frissan.
Och nu kläderna, igen så anpassar du ditt egna val efter kompisens....

Tycker du själv att det känns bra så är det ju bra, men gifter sig gör man ju liksom bara en gång och då kanske det inte är så roligt att sedan tänka tllbaka att "si och så hade jag ju velat ha det..."

Kram och hoppas du får DIN dag så underbar som en bröllopsdag ska vara!
 

Ja du...

Skrivet av  utomhus
När jag läste ditt inlägg så har du nog rätt.... Visst har jag nog anpassat mig för mkt. Vet inte varför, har nog tyvärr bara blivit så.
Varför vi gifter oss tillsammans är nog så att vi först bestämde oss att åka på semester ihop. Sen började vi skoja om att vi skulle göra det samtidigt eftersom att då har vi ju varandra som vittnen. Men platsen den bestämde jag. Hon ville ett annat som kändes helt fel. Och där gav jag mig inte. Ska nu ta mig en funderare på håret och blommorna (hon vill att vi ska plocka själv, iofs roligt men tänk om vi inte hittar några fina!)
Tack för din omtanke!
Kram